Πέμπτη, 28 Μαΐου 2009

Το αναφαίρετο δικαίωμα!

Σε λιγότερο από 10 μέρες ανοίγουν οι κάλπες και καλούνται όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες να ψηφίσουν το πολιτικό κόμμα ή πολιτικά πρόσωπα της αρεσκείας και προτίμησής τους, για να εκλεγούν εκείνοι οι υποψήφιοι ,που θα μας αντιπροσωπεύσουν στη Γηραιά ήπειρο!
Υπάρχει βέβαια και η άλλη άποψη ευρωσκεπτικιστών αλλά και πολιτών που έχουν σιχαθεί πολιτικούς και κόμματα και δηλώνουν ότι θα απόσχουν απ' την ψηφοφορία. Μάλιστα ακούω και νούμερα της αποχής της τάξεως του 40%.
Προσωπική και ταπεινή μου άποψη, σεβόμενος και την όποια άποψη του κάθε πολίτη ξεχωριστά βέβαια, είναι ο κάθε Έλληνας πολίτης να πάει και να ασκήσει το κύριο και αναφαίρετο δικαίωμά του και να μη γυρίσει την πλάτη του σε ότι από καιρό έχει απαξιωθεί. Να πάρει θέση , ακόμη κι αν χρειαστεί να καταψηφίσει με την κίνησή του αυτή και με όποιο τρόπο αυτός ξέρει τους όποιους συνδιασμούς . Δεν έχουμε και πάρα πολλά δικαιώματα σ' αυτό το πολιτικό σύστημα ,να μην παραδώσουμε κι ότι με αγώνες και κόπους και αίμα άλλοι πριν από μας έχουν αποκτήσει. Μην τους γυρίζουμε την πλάτη και τους επιτρέπουμε να μας πυροβολούν πισώπλατα. Νομίζω ότι κανείς μας δεν το θέλει αυτό.
Η θέση κι όχι η άρνηση φέρνει λύσεις. Ακόμη κι αν χρειαστεί με τις θέσεις να αρνηθούμε κάποιους. Συμμετοχή λοιπόν και άποψη. Αυτό δεν διδάσκουμε και στα παιδιά μας;

Κυριακή, 24 Μαΐου 2009

Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ!!!

Πρόσφατα πήγα σε ένα σούπερ μάρκετ για να ψωνίσω τα σχετικά για την οικογένεια και αφού τελείωσα με την παραλαβή των αναγκαίων και μη (για να είμαστε ειλικρινείς) ωνίων βγαίνοντας ακούω μία έντονη ΚΑΛΗΜΕΡΑ να δονεί στα αυτιά μου. Γυρίζω και βλέπω έναν 45άρη περίπου κύριο με πλατύ χαμόγελο και με την παλάμη του προτεταμένη μέχρι το ύψος των ματιών μου. ΄Ηταν ένας γνωστός στον κόσμο του Βόλου επαίτης, διακονιάρης, κάπως αλαφροΐσκιωτος. Ακολουθεί μεταξύ μας η εξής τηλεγραφική συνομιλία:

-Καλημέρα και σε σένα .
-ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΦΙΛΕ (με το χέρι συνεχώς προβεβλημένο)!!
- Πώς τα πάμε καλά;
-Δόξα τω θεώ, να ...εδώ στον αγώνα !!! ( το χέρι του να πλησιάζει πιότερο στο πρόσωπό μου και το δικό του πρόσωπο να είναι περισσότερο φωτισμένο!)

Αφού του έδωσα κάτι ψιλά γελώντας και ταυτόχρονα σκεπτικός αποχώρησα ...με τη σκέψη ότι τελικά ο καθένας δίνει σ' αυτήν την κοινωνία το δικό του ...αγώνα!!!

Επίσης σε τάξη του σχολείου μας:

Μία δασκάλα έκανε στη Γ΄τάξη του δημοτικού διδασκαλία για τα επαγγέλματα.
Αφού με τα παιδιά μπόρεσε και με το διάλογο να παρουσιάσει επαγγέλματα κυρίως της περιοχής κι όχι μόνο, όπως το φούρναρη , το μανάβη, τον ψαρά κ.ά ήρθε η στιγμή να εκμαιεύσει από τα απίθανα μικρά της τη λέξη ζαχαροπλάστης.
Παραθέτω τη σύντομη συγκεκριμένη συνομιλία.
-Ποιο παιδάκι θα μας πει τώρα ποιος φτιάχνει τα γλυκά και τις τούρτες;
Εντελώς ξαφνικά και χωρίς να σηκώσει χέρι ένα αγοράκι πετάγεται και λέει:
-Η μαμά μου κυρία και μάλιστα κάνει πολύ καλές σοκολατίνες!! (παρεπιπτόντως ο μικρός μαθητής δεν είχε την προσοχή του εκείνη τη στιγμή στο μάθημα , αλλά το συγκεκριμένο ερώτημα...)

Οι σκέψεις και τα σχόλια δικά σας!!


Τετάρτη, 20 Μαΐου 2009

ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ & ΕΛΕΝΗΣ

Να χαιρόμαστε όλους όσοι γιορτάζουν τη μεγάλη αυτή ημέρα του Αγίου Κωνσταντίνου & Ελένης.
Φυσικά και μένα.

Με λίγα λόγια τη μισή και πλέον ΕΛΛΑΔΑ!

ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ!!!

Παρασκευή, 15 Μαΐου 2009

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΛΑΙΩΝΑΣ

Οπλισμένοι με κέφι και μεράκι οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας μαζί με τους δασκάλους τους εξέδραμαν σε ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό περίπατο με στόχο να συμμετέχουν στη δράση «Περιβάλλον και Πολιτισμός-εκστρατεία για το αστικό πράσινο», που οργάνωσαν από κοινού το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας (ΚΠΕ) και ο δήμος Νέας Ιωνίας με τη στήριξη της ΝΑΜ, του ΚΕΤΕΑΘ και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα ο στόχος ήταν να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά και οι έφηβοι για την πράσινη ανάπτυξη και τη χρησιμότητα του αστικού πράσινου -κι όχι μόνο- στον τόπο όπου ζουν.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα ο στόχος ήταν να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά και οι έφηβοι για την πράσινη ανάπτυξη και τη χρησιμότητα του αστικού πράσινου -κι όχι μόνο- στον τόπο όπου ζουν. Πολλά σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπ/σης αγκάλιασαν αυτήν την εξαιρετική πρωτοβουλία και συμμετείχαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους ,τώρα την άνοιξη , στη δημιουργία ελαιώνα απέναντι στο Πανθεσσαλλικό Στάδιο.
Οι μαθητές του 2ου δημοτικού σχολείου της Νέας Ιωνίας ξεκινώντας απ’ το σχολείο τους και περνώντας διαδοχικά μέσα απ’ το περιποιημένο ψυχαγωγικό και πολιτιστικό άλσος Ανδρέα Βαλαχή και το Ολυμπιακό πάρκο, που καθαρίζεται ήδη και αυτό με έντονους και ιλιγγιώδεις ρυθμούς έφτασαν στο σημείο συνάντησης των σχολείων απέναντι απ’ το Πανθεσσαλλικό Στάδιο και δίπλα στον ξενώνα των αθλητών.

Η διαδρομή ήταν εξαιρετική εφόσον λόγω εποχής άλλα δέντρα ήταν ανθισμένα κι άλλα ήδη πρόβαλλαν τον ζουμερό και ξινόγλυκο καρπό τους , όπως οι μουριές, μαγευτικές εικόνες στον αστικό ιστό της Νέας Ιωνίας . Τα ποικίλα κελαηδίσματα των φλύαρων φτερωτών μας φίλων έκαναν συντροφιά σ’ όλη τη διαδρομή στους λιλιπούτειους φίλους , οι οποίοι φορώντας καπελάκια για τον ήλιο και τραγουδώντας έφτασαν στο σημείο της συνάντησης, όπου τριακόσιοι και πλέον μαθητές από διάφορα σχολεία μαζί με τους δασκάλους τους ήρθαν για να δώσουν το δικό τους μήνυμα για το περιβάλλον.
Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν: το 1ο Δ.Σ. Βόλου, το 4ο Δ.Σ. Βόλου, το 6ο Δ.Σ. Βόλου, το 13ο Δ.Σ. Βόλου, 25ο Δ.Σ. Βόλου, 27ο Δ.Σ. Βόλου, το 1ο Ειδικό Δ.Σ. Βόλου, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιδρύματος Ανηλίκων Βόλου, το 2ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας, το 4ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας-«Π. Κατσιρέλος», το 10ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας και το Δημοτικό Σχολείο Αφετών.
Εκεί τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Μακρινίτσας, Παρδαλίδης Θεολόγος, Τσαβέ Πηνελόπη και Τσιμπλούλης Γεράσιμος καθώς και η γραμματέας του Κέντρου Γεωργούση Ελευθερία σε έναν απλά διαμορφωμένο σκιερό χώρο αφού μίλησαν στα παιδιά σε ομάδες, τα έδωσαν την ευκαιρία και τη δυνατότητα να εκφραστούν εικαστικά ζωγραφίζοντας το κάθε παιδί από ένα δέντρο, όπως το ’βλεπε και το φανταζόταν το καθένα και αυτά τα έργα δόθηκαν στο ΚΠΕ Μακρινίτσας.
Ακολούθως οι υπάλληλοι του δήμου Ν. Ιωνίας με την επίβλεψη του αντιδημάρχου Πρασίνου κ. Σακελλαρίου Κωνσταντίνου και του προέδρου του Πολιτιστικού Οργανισμού κ. Λάζου Στέφανου άνοιγαν με τάξη λακκούβες, όπου μαζί με τους μαθητές έβαζαν δενδρύλλια ελιάς με την ταμπέλα του κάθε σχολειού επάνω , ώστε το κάθε σχολείο να γνωρίζει και να περιποιείται το δικό του δέντρο και να είναι σημείο αναφοράς του.

Τα παιδιά του 2ου δημοτικού επιπλέον, με δική τους πρωτοβουλία και με την καθοδήγηση των δασκάλων τους , χρησιμοποιώντας πλαστικά γάντια μιας χρήσης εξοβελίστηκαν στο χώρο και καθάρισαν ένα μεγάλο τμήμα του πάρκου από τα διάφορα πεταμένα χαρτιά και σακούλες .Έτσι ένιωσαν βαθιά το πνεύμα της οικολογικής συνείδησης και συμμετοχής και ταυτόχρονα έδωσαν με τη συμβολική τους αυτή κίνηση τη δυνατότητα να δουν και τα άλλα παιδιά πως το καθαρό φυσικό περιβάλλον είναι υπόθεση όλων.
Είναι πολύ σημαντικό να περνούν τα παιδιά απ’ αυτό το χώρο μετά από κάποια χρόνια , να βλέπουν και να θυμούνται την προσφορά τους, να δροσίζονται κάτω απ’ την απλόκλαδη ελιά τους , να απολαμβάνουν το δικό τους ελαιώνα!! Πώς είναι δυνατόν να μη σεβαστούν αυτά τα παιδιά τα δέντρα , που τα ίδια φύτεψαν και θα τα βλέπουν κάθε χρόνο να μεγαλώνουν;

Μ’ όλη αυτήν την ευχάριστη παρένθεση της σχολικής ζωής μαθητές και δάσκαλοι πήραν το δρόμο της επιστροφής κουβαλώντας νέες εμπειρίες μα πάνω απ’ όλα πολλές ,πιότερες οικολογικές ευαισθησίες . Ευαισθησίες που θα γίνονται πράξη σε κάθε παρουσιαζόμενη ευκαιρία και ευελπιστούμε ότι θα υπάρχει και ανάλογη συνέχεια απ’ όλους τους παραπάνω φορείς.

Οι μικροί αυτοί μαθητές - ολυμπιονίκες

της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος

απέκτησαν ήδη ένα μεγάλο βραβείο ,

το δικό τους 'κότινο' ελιάς!

Δευτέρα, 11 Μαΐου 2009

ΠΕΡΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ....


Εύχομαι σε όλα τα παιδιά , που δοκιμάζονται στις Πανελλαδικές -κι όχι μόνο- εξετάσεις να πρυτανεύσει η λογική και να έχουν καλή επιτυχία!

Να γνωρίζουν ότι δεν θα έρθει η συντέλεια του κόσμου αν χάσουν μια ευκαιρία στη ζωή τους και δεν περάσουν σε σχολή της επιθυμίας τους .

Δε θα χάσουν τη ζωή τους αλλά μια ευκαιρία. Θα δοθούν όμως κι άλλες ευκαιρίες στη ζωή. Γι' αυτό οι γονείς να μην τα πιέζουν και να τους αναγνωρίζουν τη δυνατότητα να επιλέγουν και να αναλαμβάνουν από μόνα τους την ευθύνη για τις επιλογές τους και την 'ένταση' της μελέτης!

Κι όπως λέει η blogger αναγνώστριά μου, ΕΛΠΙΔΑ :

" O απαισιόδοξος βλέπει δυσκολίες σε κάθε ευκαιρία και ο αισιόδοξος βλέπει ευκαιρίες σε κάθε δυσκολία".

" Η αισιοδοξία μεταμορφώνει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες,ενώ η απαισιοδοξία τις μετατρέπει σε παγίδες"

Πέμπτη, 7 Μαΐου 2009

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ


Την Κυριακή , που μας έρχεται , στις 10/5/2009 όλα τα παιδιά θα τιμήσουν τη μητέρα τους είτε προσφέροντάς τες ένα λουλουδάκι είτε μ’ ένα φιλάκι στο μάγουλο είτε μ’ οποιαδήποτε άλλη έκφραση αγάπης! Παρακάτω παραθέτω κάποια σημεία , που πιστεύω ότι κάθε παιδί θα έλεγε στην αγαπημένη του μάνα για να μεγαλώσει το ίδιο σωστά και να είναι οι διαπροσωπικές τους σχέσεις όσο το δυνατόν καλύτερες.


ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Μη φοβάσαι να είσαι σταθερή μαζί μου. Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

Μη με παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πως δεν θα πρέπει να μου δίνεις οτιδήποτε ζητώ. Σε δοκιμάζω για να δω.

Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ’ ότι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά το «σπουδαίο».

Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο , αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα 'μαστε οι δυο μας.

Μη μου δημιουργείς το συναίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες , που έχω μάθει να αναγνωρίζω.

Μη με προστατεύεις απ’ τις συνέπειες των πράξεών μου. Χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.

Μη δίνεις μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες μου. Καμιά φορά δημιουργούνται για να κερδίσω την προσοχή, που ζητούσα.

Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις. Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό.

Μη μου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις. Νιώθω πολύ περιφρονημένος , όταν δεν τις κρατάς.

Μην υπερτιμάς την τιμιότητά μου. Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην ψευτιά.

Μην πέφτεις σε αντιφάσεις. Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σε σένα.

Μη με αγνοείς , όταν σου κάνω ερωτήσεις, γιατί θ’ ανακαλύψεις πως θ’ αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστέψω πως είσαι τέλεια ή αλάνθαστη. Είναι μια δυσάρεστη έκπληξη για μένα όταν ανακαλύπτω πως δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Μη διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σου αν μου ζητήσεις συγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση ενός λάθους σου μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σου.

Μην ξεχνάς πως μ’ αρέσει να πειραματίζομαι. Χωρίς αυτό δεν μπορώ να ζήσω. Σε παρακαλώ παραδέξου το.

Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σου είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπάθησε σε παρακαλώ.

Μην ξεχνάς πως δε θα μπορέσω ν’ αναπτυχθώ χωρίς πολλή κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δε χρειάζεται να το πω , έτσι δεν είναι;



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!

Τετάρτη, 6 Μαΐου 2009

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:
ΒΑΘΜΟΣ:
ΕΠΙΔΟΣΗ %:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Ε Ι Σ


Ποια ήταν τα καθήκοντα των προκρίτων και με ποια άλλα ονόματα ήταν γνωστοί;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Πώς γινόταν το εμπόριο στη στεριά και πώς στη θάλασσα στα χρόνια της τουρκοκρατίας;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Γιατί κάποιοι πνευματικοί άνθρωποι ονομάστηκαν δάσκαλοι του Γένους ; Να αναφέρεις δυο απ΄αυτούς.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Τι σημαίνει η φράση : «Όλους τους ποιητές και δημιουργούς τους ξεπέρασε ο ίδιος ο λαός»;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ποιοι ήταν οι κλέφτες και ποιοι οι αρματολοί στα χρόνια της τουρκοκρατίας;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Για ποιους λόγους ορισμένες περιοχές είχαν σχετική ελευθερία στα χρόνια της σκλαβιάς; Ποιες ήταν οι περιοχές αυτές;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Να αναφερθείς σε ένα από τα πρώτα επαναστατικά κινήματα και να πεις τους λόγους αποτυχίας του.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Με ποιο τρόπο συνέβαλε ο Ρήγας Βελεστινλής στην απελευθέρωση της Ελλάδας;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Υπογράμμισε τη σωστή απάντηση

Α. Τα σχολεία στα χρόνια της σκλαβιάς:
1. δίδασκαν στους μαθητές ξένες γλώσσες
2. ενίσχυαν την ελληνική συνείδηση των μαθητών.
3. τύπωναν έργα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων.

Β. Ο Κοσμάς ο Αιτωλός ήταν
1. πλούσιος Έλληνας που είχε σπουδάσει στην Ευρώπη
2. δάσκαλος του Γένους.
3. τυπογράφος.

Γ. «Αρχοντικά» ονομάστηκαν τα:
1. σπίτια των Ταούρκων πασάδων
2. πολυτελή και μεγάλα σπίτια.
3. μοναστηριακά κτίρια .

Γράφω πλάι στις παρακάτω προτάσεις από μια λέξη της εποχής της Τουρκοκρατίας που να ταιριάζει:
Το μέρος όπου στρατοπέδευαν οι κλεφταρματολοί…………………………………………………..
Ο αμέσως ύστερα απ’ τον αρχηγό των κλεφταρματολών……………………………………………
Η σημαία που είχε κάθε κλεφταρματολική ομάδα……………………………………………………
Η σκοπιά που φύλαγαν στο λημέρι…………………………………………………………………….
Είδος πολέμου που έκαναν οι κλέφτες…………………………………………………………………


Κ Α Λ Η Ε Π Ι Τ Υ Χ Ι Α !!!

Κυριακή, 3 Μαΐου 2009

1η ΜΑΙΟΥ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΙ ΟΧΙ ΑΡΓΙΑ

Η πρώτη του Μάη γιορτάζεται σε όλη την Ελλάδα με εκδρομές στην ανοιξιάτικη φύση. Το μαγιάτικο στεφάνι, φτιαγμένο με αγριολούλουδα είναι ένα από τα πιο όμορφα έθιμα της ελληνικής παράδοσης. Όμως η Πρωτομαγιά δεν είναι μόνο μέρα γιορτής της φύσης, αλλά και μέρα μνήμης για τους μεγάλους εργατικούς αγώνες. Γι' αυτό και ονομάζεται εργατική Πρωτομαγιά.Την 1η Μαϊου του 1886, στην Αμερική, 400.000 άνθρωποι συμμετείχαν στις απεργίες που γίνονταν σε όλη τη χώρα. Στο Σικάγο συγκεντρώθηκαν εκείνο το πρωί του Σαββάτου, που τότε ήταν εργάσιμη μέρα, πάνω από 80.000 εργάτες με τις γυναίκες τους και τα παιδιά τους, για να διαδηλώσουν ειρηνικά στην πλατεία Haymarket. Αίτημά τους ήταν η μείωση ωρών εργασίας και σύνθημά τους "Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυσης , οχτώ ώρες ύπνο". Στη γύρω περιοχή είχαν παραταχθεί αστυνομικές δυνάμεις αποτελούμενες από 1350 άτομα, οπλισμένα με πολυβόλα. Περίμεναν το σύνθημα να δράσουν.
(Η σφαγή στην πλατεία Haymarket στο Σικάγο )Κι ενώ το πλήθος της διαδήλωσης παρακολουθούσε τις οδηγίες, ο επικεφαλής της αστυνομικής δύναμης, διατάζει να διαλυθεί η συγκέντρωση. Μια βόμβα έσκασε μέσα από το πλήθος και αστυνομικοί μαζί με μπράβους άρχισαν να χτυπούν τους συγκεντρωμένους, χωρίς διάκριση. Πόσα ακριβώς άτομα σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν δεν έγινε ποτέ γνωστό. Οχτώ άτομα, διευθυντές εφημερίδων δικάστηκαν σε μια φτιαχτή δίκη και καταδικάστηκαν σε θάνατο.
Μετά από αυτή την αιματηρή διαδήλωση, στο Παρίσι το 1898, οι ηγέτες των εργατικών και σοσιαλιστικών κινημάτων καθιέρωσαν ομόφωνα την εργατική Πρωτομαγιά σε ανάμνηση του αγώνα των εργατών στο Σικάγο.Στην Ελλάδα η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση έγινε το 1892, από τον σοσιαλιστικό σύλλογο του Καλέργη. Την επόμενη χρονιά (1893), 2000 έλληνες διαδήλωσαν ζητώντας οχτάωρο εργασίας, αργία την Κυριακή και κρατική ασφάλιση στα θύματα ργατικών ατυχημάτων. Το 1894 γίνεται πάλι μια μεγάλη συγκέντρωση με τα ίδια αιτήματα που καταλήγει με συλλήψεις. Μεταξύ των συλληφθέντων και ο σοσιαλιστής σταύρος Καλλέργης.Το 1936 στη Θεσσαλονίκη χωροφύλακες και στρατιώτες πυροβόλησαν διαδηλωτές καπνεργάτες, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 12 άτομα και να τραυματιστούν 300. Οι δολοφονίες των εργατών αυτών αποτέλεσαν την έμπνευση του Γ. Ρίτσου για τον "Επιτάφιο". Στο σημείο αυτό υπάρχει σήμερα το μνημείο του καπνεργάτη.



(Η μάνα του νεκρού Τάσου Τούση μοιρολογεί τον αδικοχαμένο γιο της)
(Πρωτομαγιά, Θεσ/νίκη 1961)Το 1976, πάλι πρώτη του Μάη πεθαίνει ύποπτα (σε τροχαίο) ο Αλέκος Παναγούλης, σύμβολο αντίστασης κατά της χούντας.


Δες κι αυτό το βίντεο : http://www.youtube.com/watch?v=cFzG5DgCmRk


Ευχαριστώ το 7ο δημοτικό σχολείο Χαίδαρίου γι' αυτήν την ανάρτηση!!