ΤΑΞΗ
: Γ΄
ONOMA:________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:___________
1.
Χωρίζω
τις λέξεις σε συλλαβές.
αέρας
|
εχθρός
|
κάθομαι
|
γιορτή
|
Σάββατο
|
άνθρωπος
|
όρθιος
|
μπανάνα
|
κούκλα
|
αηδόνι
|
2.
Ξαναγράφω τις
προτάσεις, χρησιμοποιώντας τους αδύνατους
τύπους της προσωπικής αντωνυμίας.
Εμένα
βλέπει;
|
Με
βλέπει;
|
Εμάς
μιλάς;
|
_____________________
|
Περίμενε
την Μαρία!
|
_____________________
|
Εγώ
αγαπώ αυτόν.
|
_____________________
|
Αυτούς
θέλουν στην ομάδα.
|
_____________________
|
Γιατί
μαλώνει εσένα;
|
_____________________
|
3.
Υπογραμμίζω
στις παρακάτω προτάσεις τους αδύνατους
τύπους των προσωπικών αντωνυμιών και
κυκλώνω τα άρθρα.
Ειρήνη,
τα τετράδια που έφερες, άφησέ τα εδώ.
Την
κάλεσε στο γραφείο ο διευθυντής.
Τον
αδερφό σου να τον προσέχεις.
Θες
να το φτιάξω το ποδήλατο;
Του
έδωσα το φαγητό μου.
4.
Γράφω τις παρακάτω φράσεις
χρησιμοποιώντας τους αδύνατους τύπους
της κτητικής αντωνυμίας, όπως στο
παράδειγμα.
το
τετράδιό του το δικό του τετράδιο
στο
σπίτι μας ________________________
τα
παιχνίδια της ________________________
η
δασκάλα μας ________________________
του
αδερφού τους ________________________
το
βιβλίο σου ________________________
5.
Ξεχωρίζω
ποιες από τις παρακάτω αντωνυμίες είναι
προσωπικές και ποιες κτητικές, όπως το
παράδειγμα
Μου
έφερες
την κασετίνα μου;
( Προσωπική
- Κτητική )
Της
είπα
να γυρίσει σπίτι της.
( ___________
- ___________ )
Πες
του
κάτι
για τον φίλο του.
( ___________
- ___________ )
Η
γιαγιά σού
στέλνει
τα φιλιά της.
( ___________
- ___________ )
Τους
έφερες
τα ρούχα τους;
( _____________
- _____________)
6.
Βάζω
τα παρακάτω ρήματα ανάλογα με τη συλλαβή
στην οποία τονίζονται στην κατάλληλη
στήλη.
κοιμάμαι, χαίρομαι,
πετώ, αγαπώ, γράφω, ντρέπομαι, θλίβομαι
αντιπαθώ, ανησυχώ, μοιράζω, ακούω,
ζορίζομαι
Τονίζονται
στη Λήγουσα
|
Τονίζονται
στην Παραλήγουσα
|
Τονίζονται
στην Προπαραλήγουσα
|
7.
Γράφω τα παρακάτω ρήματα στον Αόριστο
και στον Παρατατικό στο πρόσωπο που
βρίσκονται.
Ενεστώτας
(τώρα)
|
Παρατατικός
(
χθες συνέχεια)
|
Αόριστος
(χθες
σε μια στιγμή)
|
εσείς
τρώτε
|
||
εμείς
δανείζουμε
|
||
εγώ
περπατώ
|
||
εγώ
βγαίνω
|
||
εσύ
ακουμπάς
|
8.
Βάζω
στις προτάσεις που δηλώνουν
προσωποποίηση.
Το
φεγγάρι κάνει βόλτα…
Ο
κύριος Πέτρος κάνει βόλτα με το αυτοκίνητο.
Το
λουλούδι μιλούσε με τα αστέρια.
Ο
Ντίνος μιλούσε με την Αφροδίτη.
Το
αεράκι φιλούσε γλυκά το πρόσωπό μας.
Η
μαμά μας φιλούσε πάντα πριν κοιμηθούμε.
9.
Βάζω τόνο στο που και στο πως,
όπου χρειάζεται.
Πως
ήταν η μέρα σου σήμερα;
Που
και που τρώω σοκολάτες.
Το
διαγώνισμα που γράψαμε ήταν εύκολο.
Αυτά
που ακούς, μην τα πιστεύεις.
Περιμένω
πως και πως να πάμε εκδρομή!
Που
είναι η Ελένη;
Να
μπεις επίσης στους παρακάτω συνδέσμους
και να κάνεις τις ασκήσεις, που υπάρχουν
μέσα (ctrl
+ αριστερό
πάτημα του ποντικιού):
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου