Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 10-15, ΙΣΤΟΡΙΑ Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΠΑΡΤΗ

-Πώς ήταν χωρισμένη η κοινωνία της Σπάρτης; Τι γνωρίζεις για καθεμιά από αυτές;
-Με τι ασχολούνταν στην καθημερινή τους ζωή οι πολίτες - γυναίκες, άντρες, παιδιά -της Σπάρτης;
-Για ποιο λόγο οι Σπαρτιάτες οργάνωσαν στρατιωτικά την πόλη τους;
-Ποιοι ασκούσαν την εξουσία στην Σπάρτη; Ποιο ήταν το πολίτευμα της Σπάρτης;
-Με τι ασχολούνταν κυρίως οι περίοικοι;
-Σε καιρό πολέμου ποιος ήταν αρχηγός του στρατού;
-Τι σημαίνει η φράση: "Ή ταν ή επί τας";
-Γιατί γυμνάζονταν οι Σπαρτιάτες καθημερινά με σκληρό τρόπο;
-Ποιος έφτιαξε τους νόμους της Σπάρτης; Για πόσο καιρό περίπου ίσχυε αυτή η νομοθεσία;
-Τι ήταν η 'σπαρτιατική φάλαγγα'; Γιατί ήταν ανίκητη;
-Τι ήταν ο 'μέλας ζωμός;'
-Πώς ήταν τα χρήματα των Σπαρτιατών; Από τι υλικό; Τα έδιναν ιδιαίτερη σημασία ναι ή όχι και γιατί;
-Ποια η ανατροφή των αγοριών και των κοριτσιών;

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

-Ποιος και με ποιο τρόπο ίδρυσε το κράτος της Αθήνας;
-Γιατί οι Δωριείς δεν κατάφεραν να κατακτήσουν την Αθήνα;
-Πώς χαρακτηρίζεις την πράξη του Κόδρου;
-Ποιοι πήραν την εξουσία μετά το θάνατο του βασιλιά Κόδρου; Πώς ήταν η κατάσταση τότε;
-Τι γνωρίζετε για τον Δράκοντα;
-Ήταν οι Αθηναίοι ευχαριστημένοι από τους νόμους του Δράκοντα;
-Γιατί οι ευγενείς ζήτησαν από τον Σόλωνα να φτιάξει καινούριους νόμους;
-Ποια μέτρα πήρε ο Σόλωνας και τι μεταρρυθμίσεις έκανε;
-Τι γνωρίζετε για τον Πεισίστρατο; (Ποιος ήταν; Πώς πήρε την εξουσία; Πώς κυβέρνησε;)
-Ποιος ήταν ο Ιππίας και τι γνωρίζετε γι' αυτόν;
-Τι ήταν η "ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ"; Ποια η ετυμολογία της λέξης;
-Γιατί ο Κλεισθένης ονομάστηκε "θεμελιωτής της δημοκρατίας;"
-Τι μετρρυθμίσεις έκανε ο Κλεισθένης;
-Γιατί πιστεύεις ότι ο Κλεισθένης διάλεξε σε κάθε φυλή να υπάρχουν όλες οι κοινωνικές τάξεις;
-Τι ήταν ο "Οστρακισμός" ;



Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ, 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ ,Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ


Προβλήματα

1. Ένας γεωργός φύτεψε 32 σειρές μαρούλια, 25 σειρές κουνουπίδια 29 σειρές μπρόκολα. Κάθε σειρά είχε 48 φυτά από κάθε είδος. Πόσα είναι όλα τα λαχανικά;

Λύση









Απάντηση:

2.Ένας αυγοπαραγωγός μάζεψε από το πτηνοτροφείο του 6.000 αυγά. Από αυτά του έσπασαν 528 αυγά. Τα υπόλοιπα τα έβαλε σε θήκες που η καθεμία χωρούσε 9 αυγά. Πόσες αυγοθήκες γέμισε;

Λύση









Απάντηση:


3. Η κυρία Σοφία αγόρασε ένα ψυγείο με  899 € και ένα φουρνάκι προς 276 €. Πόσα πλήρωσε συνολικά;


Λύση









Απάντηση:_________________________________





4. Ένα σχολείο έχει 135 μαθητές. Έδωσε ο καθένας 16 ευρώ για τη συμμετοχή του σε μια εκδρομή. Πόσα χρήματα πλήρωσαν όλοι οι μαθητές μαζί;

Λύση









Απάντηση:__________________________________________________________


5. Ένας βιβλιοπώλης αγόρασε 87 κουτιά μαρκαδόρους που έκαναν 12€ το κουτί. Πόσα χρήματα πλήρωσε;



Λύση








Απάντηση: ______________________________________________

6. Ένας έμπορος υφασμάτων αγόρασε 54 μέτρα ύφασμα α΄ ποιότητας, προς 34€. το μέτρο και 56 μέτρα ύφασμα β΄ ποιότητας προς 25€. το μέτρο. Πόσα χρήματα πλήρωσε συνολικά και για τα δύο υφάσματα;



Λύση









Απάντηση: _______________________________________________________

7. Ένας έμπορος αγόρασε 35 δερμάτινες τσάντες προς 55€. τη μία. Από αυτές τις 6 δεν τις πούλησε. Τις υπόλοιπες τις πούλησε προς 85€. τη μία. Πόσα € κέρδισε;



Λύση










Απάντηση: ______________________________________________________

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΙΜΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο της Ν. Ιωνίας - Μαγνησίας , όπου υπηρετώ, μαθητές  και δάσκαλοι πραγματοποιήσαμε μια εξαιρετική εκδήλωση προς τιμήν των αγωνιστών της Δημοκρατίας, προς τιμήν των αγωνιστών του Πολυτεχνείου.

Ως δάσκαλοι νιώθουμε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι και συγκινημένοι που μαζί με τους μαθητές μας μπορέσαμε να συνειδητοποιήσουμε το πνεύμα της τραγικής εκείνης ημέρας , να διασκευάσουμε κείμενα από γνωστά λογοτεχνικά βιβλία, να γράψουμε τα δικά μας θεατρικά δρώμενα, να απαγγείλουμε ποιήματα γνωστών μας ποιητών , να πούμε τραγούδια εκείνης της εποχής. Παιδιά, δάσκαλοι, γονείς , παππούδες και γιαγιάδες περάσαμε το μήνυμα της αξίας της Δημοκρατίας και αποχωρήσαμε με έντονη την αίσθηση του ότι μόνο
όλοι μαζί ενωμένοι!!!
μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όποια προβλήματα ταλανίζουν το λαό και τη χώρα μας. Ένα μεγάλο
 'ΜΠΡΑΒΟ'
στους μικρούς μου μαθητές για την άψογη παρουσίασή τους!!!