σπίτι χωρίς βιβλία είναι ένα παράθυρο χωρίς δωμάτια.’
ΜΠΗΧΕΡ
Στο ζεστό χώρο της βιβλιοθήκης ο κ. Κώστας μίλησε στα παιδιά για τα βασικά χαρακτηριστικά ενός βιβλίου, που οφείλει να γνωρίζει ένας αναγνώστης πέρα απ’ τη θεματολογία του. Δόθηκαν εξηγήσεις με απλό και παραστατικό τρόπο για τις έννοιες :τίτλος, υπότιτλος, έκδοση, συγγραφέας, ISBN, πνευματική ιδιοκτησία κτλ. Στη συνέχεια στους μαθητές μας -και αφού τους δόθηκε από ένα τυχαίο βιβλίο- τους ζητήθηκε με βιωματικό τρόπο να ανακαλύψουν αυτά τα χαρακτηριστικά κι έτσι με παιγνιώδη τρόπο έμαθαν πάρα πολλά πράγματα για έναν φίλο τους , που δεν είχαν ως τώρα τη δυνατότητα να τον γνωρίσουν τόσο καλά και μ’ αυτόν τον τρόπο οδηγήθηκαν στην ανάγκη διεξοδικής ανακάλυψης του εσωτερικού πνευματικού του κόσμου.
Στη συνέχεια παρακολούθησαν ένα αξιόλογο ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην Εθνική Βιβλιοθήκη της πρωτεύουσας , όπου είχαν τη δυνατότητα συν τοις άλλοις να δουν και να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο συντηρούνται και προστατεύονται παλιά χειρόγραφα, τη διαδικασία ταξινόμησης και οργάνωσης των βιβλίων στα ράφια και άλλα πολλά.
Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, μπροστά από ηλεκτρονικούς υπολογιστές διδάχτηκαν τον τρόπο εξεύρεσης και αναζήτησης συγκεκριμένων βιβλίων κι εντύπων , που υπήρχαν στη βιβλιοθήκη και στο τέλος ξεναγήθηκαν και τους ζητήθηκε να βρουν βιβλία , που τα ίδια τα παιδιά εντόπισαν στους Η/Υ.
Παράλληλα τα παιδιά έπαιξαν κάνοντας δύο διαλείμματα , απόλαυσαν το κολατσιό τους κι εκτονώθηκαν όσο τίποτε άλλο!! Η ευχαρίστησή τους ‘ζωγραφίστηκε’ στα πρόσωπά τους κι εκφράστηκε με ατέλειωτες ερωτήσεις που υπέβαλαν στον υπεύθυνο του προγράμματος.
Στο τέλος ,μάλιστα, τους δόθηκε και ειδικό έντυπο συμμετοχής τους, που το χάρηκαν ιδιαίτερα.
Οι εμπειρίες από την ασυνήθιστη αυτή επίσκεψη υπήρξαν κυριολεκτικά συναρπαστικές και πάνω απ’ όλα παιδαγωγικά ωφέλιμες!!
Ωστόσο θερμά συγχαρητήρια αξίζουν σε όσους εμπλέκονται στην πρωτοβουλία εκπόνησης αυτού του προγράμματος κι ενέργειες τέτοιου τύπου θα πρέπει να στηρίζονται από το Υπουργείο Παιδείας αλλά και από τους τοπικούς φορείς.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι :
«Τα βιβλία είναι τα ματογυάλια,
που μ’ αυτά βλέπουμε τον κόσμο.
στα αδύνατα μάτια είναι περισσότερο ωφέλιμα ,
γιατί ενισχύουν και διατηρούν το φως.»
ΦΩΫΧΤΕΡΞΛΕΜΠΕΝ
«Είναι μια ζωντανή φωνή,
ένας διανοούμενος που ακούγεται αδιάκοπα!!»
ΣΜΑΙΛΣ
4 σχόλια:
Εγω τωρα αναρωτιεμαι
με την τοση πρόωρη επαφη των παιδιων με τους υπολογιστές, πως θα γνωρίσουν το βιβλιο
Αυτή βέβαια είναι μια μεγάλη αλήθεια, Ρίκη. Και μάλιστα όταν ο άνθρωπος γενικότερα δε βάζει μέτρο σε ό.τι κάνει!΄Χρειάζεται γονείς και δάσκαλοι αλλά και οι απαιτήσεις της κοινωνίας να βάζουν όρια σε κάθε δυνατότητα. Σίγουρα είναι χρήσιμος ο Η/Υ, όπως και το κινητό, αλλά κάθε πράγμα στον καιρό του και με τις ανάλογες διαβαθμίσεις! Αν δεν έρθει πρώτα σε επαφή το παιδί με το βιβλίο αλλά μπει κατευθείαν στην τεχνολογία σίγουρα θα έχουμε πρόβλημα!
Δυστυχώς η τεχνολογία θα σταματήσει την επαφή των παιδιών με το βιβλίο, όπως έκανε και στο παρελθόν η τηλεόραση!!! πάντως ανεξαρτητα απο αυτό ήταν πολύ ωραία που καταφέρατε να κεντρίσετε το ενδιαφέρον των παιδιών.
Καλή σου μέρα Κωστή και καλές απόκριες !!!
Σας εύχομαι,Μαρία,σ' εσένα και στη φίλη Έλενα, καλό κουράγιο με νέες συνταγές για τη Σαρακοστή, , νηστίσιμες και μη. Καλό βράδυ και καλές απόκριες!!!
Δημοσίευση σχολίου