ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ_____________________________________
ΟΝΟΜΑ___________________________________________
1. Υπογράμμισε τα υποκείμενα στις προτάσεις:
-Η φωτιά έκαψε το δάσος.
-Ο άνεμος έριξε την καρέκλα κάτω.
-Ο Γρηγόρης γράφει τα μαθήματά του γρήγορα.
-Το τυρί το τρώει ένα άσπρο ποντίκι.
-Η αδερφή μου ε΄δε το Γιώργο να τρέχει.
2. Βάλε δι(σ)- ή δυσ- (το δι(σ)- σημαίνει δύο, ενώ το δυσ- έχει την έννοια της δυσκολίας, της κακής κατάστασης)
-Αυτός που παντρεύτηκε για δεύτερη φορά …(____γαμος)
-Αυτός που δεν πιστεύει εύκολα…(____πιστος)
-Αυτός που έχει κακούς τρόπους, κακό χαρακτήρα…(____τροπος)
-Αυτή που έχει δύο κεφάλια…(____κέφαλη)
-Το αυτοκίνητο που έχει δύο θέσεις…(____θέσιο)
-Αυτοί που μιλάνε δύο γλώσσες…(____γλωσσοι)
3. Βάλε το ρήμα της παρένθεσης στο χρόνο και το πρόσωπο, που σου λένε οι οδηγίες:
-Σου ________________ χθες όλη μέρα, αλλά έλειπες. (τηλεφωνώ, χρ. παρατατικός, α΄ πρόσ. ενικού αρ.)
-Με το που τον βλέπει_______________ . (γελάω, χρ. Ενεστώτας, γ΄. πρόσ. ενικού αρ.)
- ________________ όλη τη χρονιά για να πάρω «Άριστα!!» (διαβάζω, εξακ. Μέλλοντας, α΄πρόσ. ενικού)
4. Συμπλήρωσε σωστά
Ενεστώτας Παρατατικός Εξακολουθητικός Μέλλοντας
(αυτός-ή-ό) πλησιάζει
(εμείς) σερβίρουμε
(…….) πιστεύεις
(…………) εκνευρίζουν
5. Συμπλήρωσε το αριθμητικό μοτίβο:
850, 900, 950, ___,___,___,___,___,___,___,___
6. Βάλε τους αριθμούς απ’ το μικρότερο στο μεγαλύτερο
(7.800, 8.800, 6.800, 8.600, 6.900, 7.300, 9.000, 8.700, 10.000)
________________________________________________________________________
7. Ένωσε ανά δύο τους αριθμούς(πάνω-κάτω), έτσι ώστε το άθροισμά τους να είναι 20.000
9.000 17.500 16.500 14.500 11.500 19.450 19.650
2.500 11.000 8.500 5.500 3.500 350 550
8. Με τα ψηφία: 0, 1, 3, 8, 9 σχημάτισε το μεγαλύτερο και το μικρότερο πενταψήφιο αριθμό (χρησιμοποίησε τα ψηφία από μια φορά το καθένα)
• (μεγαλύτερος πενταψήφιος):
• (μικρότερος πενταψήφιος):
ΟΝΟΜΑ___________________________________________
Ασκήσεις επανάληψης στη «ΓΛΩΣΣΑ» και στα «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ»
1. Υπογράμμισε τα υποκείμενα στις προτάσεις:
-Η φωτιά έκαψε το δάσος.
-Ο άνεμος έριξε την καρέκλα κάτω.
-Ο Γρηγόρης γράφει τα μαθήματά του γρήγορα.
-Το τυρί το τρώει ένα άσπρο ποντίκι.
-Η αδερφή μου ε΄δε το Γιώργο να τρέχει.
2. Βάλε δι(σ)- ή δυσ- (το δι(σ)- σημαίνει δύο, ενώ το δυσ- έχει την έννοια της δυσκολίας, της κακής κατάστασης)
-Αυτός που παντρεύτηκε για δεύτερη φορά …(____γαμος)
-Αυτός που δεν πιστεύει εύκολα…(____πιστος)
-Αυτός που έχει κακούς τρόπους, κακό χαρακτήρα…(____τροπος)
-Αυτή που έχει δύο κεφάλια…(____κέφαλη)
-Το αυτοκίνητο που έχει δύο θέσεις…(____θέσιο)
-Αυτοί που μιλάνε δύο γλώσσες…(____γλωσσοι)
3. Βάλε το ρήμα της παρένθεσης στο χρόνο και το πρόσωπο, που σου λένε οι οδηγίες:
-Σου ________________ χθες όλη μέρα, αλλά έλειπες. (τηλεφωνώ, χρ. παρατατικός, α΄ πρόσ. ενικού αρ.)
-Με το που τον βλέπει_______________ . (γελάω, χρ. Ενεστώτας, γ΄. πρόσ. ενικού αρ.)
- ________________ όλη τη χρονιά για να πάρω «Άριστα!!» (διαβάζω, εξακ. Μέλλοντας, α΄πρόσ. ενικού)
4. Συμπλήρωσε σωστά
Ενεστώτας Παρατατικός Εξακολουθητικός Μέλλοντας
(αυτός-ή-ό) πλησιάζει
(εμείς) σερβίρουμε
(…….) πιστεύεις
(…………) εκνευρίζουν
5. Συμπλήρωσε το αριθμητικό μοτίβο:
850, 900, 950, ___,___,___,___,___,___,___,___
6. Βάλε τους αριθμούς απ’ το μικρότερο στο μεγαλύτερο
(7.800, 8.800, 6.800, 8.600, 6.900, 7.300, 9.000, 8.700, 10.000)
________________________________________________________________________
7. Ένωσε ανά δύο τους αριθμούς(πάνω-κάτω), έτσι ώστε το άθροισμά τους να είναι 20.000
9.000 17.500 16.500 14.500 11.500 19.450 19.650
2.500 11.000 8.500 5.500 3.500 350 550
8. Με τα ψηφία: 0, 1, 3, 8, 9 σχημάτισε το μεγαλύτερο και το μικρότερο πενταψήφιο αριθμό (χρησιμοποίησε τα ψηφία από μια φορά το καθένα)
• (μεγαλύτερος πενταψήφιος):
• (μικρότερος πενταψήφιος):
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου