Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013






Η Μεγάλη Βδομάδα με μια ματιά



Η Μεγάλη Εβδομάδα, είναι η εβδομάδα των Παθών του Ιησού Χριστού.
Η Μεγάλη Δευτέρα είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Ιωσήφ του Παγκάλου, του υιού του Ιακώβ που τον πούλησαν τα αδέρφια του σαν σκλάβο επειδή τον φθονούσαν.
Τη Μεγάλη Τρίτη ακούμε δυο παραβολές: την παραβολή των Μωρών Παρθένων και την παραβολή των Ταλάντων. Και οι δύο παραβολές δείχνουν ότι πρέπει να καλλιεργούμε τα θεία χαρίσματα για το κοινό καλό. Τη Μεγάλη Τρίτη ακούμε επίσης το τροπάριο της Κασσιανής.
Τη Μεγάλη Τετάρτη, δύο μέρες πριν τη Σταύρωση, η πόρνη ζήτησε συγχώρεση απ' τον Ιησού Χριστό για τις αμαρτίες της και του έπλυνε τα πόδια με μύρο. Ο Ιούδας απ' την άλλη, πρόδωσε τον Κύριό του για 30 αργύρια. Επίσης τη Μεγάλη Τετάρτη τελείται το Μυστήριο του Μεγάλου Ευχελαίου.
Η Μεγάλη Πέμπτη είναι η τελευταία μέρα πριν τη Σταυρική Θυσία του Ιησού Χριστού. Γίνεται ο Μυστικός Δείπνος. Ο Ιησούς Χριστός με μια λεκάνη πλένει τα πόδια των μαθητών του. Τελείται ο Ιερός Νιπτήρας σε ανάμνηση.
Τη Μεγάλη Παρασκευή γίνεται η Σταύρωση. Ο Ρωμαίος Διοικητής Πόντιος Πιλάτος δικάζει τον Ιησού, το πλήθος αποφασίζει φωνάζοντας «άρον άρον σταύρωσον Αυτόν» την σταύρωσή Του, ενώ ο ίδιος ο Πιλάτος «νύπτει τας χείρας» του. Ο Χριστός περιπαίζεται, του φορούν αγκάθινο στεφάνι και πορφύρα. Παραδίδει το πνεύμα Του πάνω στον Σταυρό και ο Ιωσήφ ο Αριμαθαίας κάνει την Αποκαθήλωση και ενταφιάζει τον Θεάνθρωπο. Τη Μεγάλη Παρασκευή γίνεται περιφορά του επιταφίου και ψάλλονται τα εγκώμια. Είναι αυστηρή νηστεία.
Το Μεγάλο Σάββατο γίνεται η κάθοδος στον Άδη. Ο Ιησούς Χριστός κηρύττει τον Θείο Λόγο στους νεκρούς. Οι αρχιερείς βάζουν ρωμαϊκή φρουρά στον Τάφο. Προαναγγέλλεται η Ανάσταση στη Θεία Λειτουργία το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου. Στα Ιεροσόλυμα γίνεται η Τελετή του Αγίου Φωτός και το Άγιο Φως για άλλη μια φορά μοιράζεται στους Ορθόδοξους Χριστιανούς σε όλο τον κόσμο. Το Μέγα Σάββατο είναι αυστηρή νηστεία.
Τα μεσάνυχτα όλοι οι Χριστιανοί πηγαίνουν στην Εκκλησία για να πάρουν το Άγιο Φως, να πούνε "Χριστός Ανέστη"-"Αληθώς Ανέστη" και να δώσουν το φιλί της αγάπης.
Την Κυριακή του Πάσχα γιορτάζουμε την Ανάσταση του Χριστού και η Μεγάλη Εβδομάδα έχει τελειώσει. Οι Μυροφόρες βρήκαν άδειο τον Πανάγιο Τάφο.

Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013


  ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ

   Εδώ και κάμποσο καιρό προετοιμαζόμασταν με τους μαθητές /τριές μου της Δ΄2 τάξης του Δ. .Σχ. Ν. Ιωνίας για να συμμετάσχουμε με τάξεις άλλων σχολείων σε εκδηλώσεις για τη διαφορετικότητα.
   Τα βιβλία της Γλώσσας και της Μελέτης υπήρξαν βοηθητικά διαχειριστικά  εργαλεία στην όλη μας προσπάθεια.


   Με τη συμβολή φοιτητριών του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ετοιμάσαμε ένα βιβλιαράκι με τις παλάμες του κάθε παιδιού, όπου σε κάθε δάκτυλο γραφόταν η τάξη του, το χόμπι του, το χρώμα και το μάθημα που αγαπά πιο πολύ, ατομικά χαρακτηριστικά που τόνιζαν τη μοναδικότητα του καθενόςιάς.


    Με τον καθηγητή των Εικαστικών κ. Καμαριάνη Κων/νο ετοιμάσαμε έκθεση ζωγραφικής, όπου ο κάθε μαθητής/τρια φιλοτέχνησε τη μοναδικότητά του ζωγραφίζοντας διαφορετικά λουλούδια, που το καθένα είχε να μας πει και τη δική του ξεχωριστή ιστορία.

  
     Συγκλονιστική υπήρξε η επίσκεψη στην τάξη μας από παιδιά με ειδικές ανάγκες, όπου με τους καθηγητές τους μας έδωσαν ένα διαφορετικό μάθημα απαυτά που μέχρι τώρα συνηθίζαμε να κάνουμε στην καθημερινότητά μας. Μας έδωσαν ένα μάθημα ζωής. Αφού ήρθαν και φύτεψαν λουλούδια στον κήπο του 1ου Δ. Σ. Ν. Ιωνίας, επισκέφθηκαν την Δ΄2 τάξη του 2ου Δ. Σ. Ν. Ιωνίας, όπου μας προσέφεραν όμορφα καλλωπιστικά λουλούδια σε γλάστρες, μας έπαιξαν θαυμάσιους μουσικούς ήχους με συνοδεία μουσικών οργάνων και με τις στεντόρειες και μελωδικές τους φωνές μας τραγούδησαν στίχους βγαλμένους απτην ψυχή των ιδίων και των αξιέπαινων δασκάλων τους..

  
      Η εκδήλωση με τα άλλα σχολεία πραγματοποιήθηκε στον πολιτιστικό χώρο του Πολιτιστικού - Ψυχαγωγικού Άλσους Ανδρέα Βαλαχή.





   Ακούστηκαν ποιήματα, τραγούδια, ζωντανέψαμε παραμύθια, παίχτηκαν θεατρικά και απαγγέλθηκαν σημαντικές διαχρονικές ρήσεις από επιφανείς προσωπικότητες για τη διαφορετικότητα.


    Στη συνέχεια συμμετείχαμε σε βιωματικές δράσεις, τα παιδιά έμαθαν παίζοντας και διασκέδασαν.
   Έτσι ολοκληρώθηκε κατά τον καλύτερο τρόπο η προσπάθειά μας-δασκάλων και μαθητών-να διδάξουμε τη διαφορετικότητα βιώνοντας στιγμές έντονων συναισθημάτων και παίρνοντας μαθήματα αλληλοσεβασμού, αγάπης και αλληλοκατανόησης.

   
    Παρακάτω παραθέτουμε τους στίχους του γνωστού τραγουδιού για τη διαφορετικότητα (του Αλκίνοου Ιωαννίδη-Β. Λέκκα), που παρουσιάσαμε με τη βοήθεια της μουσικού του σχολείου μας κ. Χριστίνας Παπαβασιλείου , καθώς και τις παροιμιώδεις και χαρακτηριστικές φράσεις για τη διαφορετικότητα, που με εντυπωσιακό θεατρικό τρόπο βοήθησε η θεατρολόγος κ. Σαλταπίδα Χριστίνα να αναδειχτούν στο ευρύ κοινό του χώρου.

ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Από παιδί με είχανε στην άκρη
Για τα παιχνίδια τους έπεφτα μικρή
Μια λέξη όμως από τότε είχα μάθει
Διαφορετική!

Οι δάσκαλοι με είχαν για χαμένο
Και τα σχολεία μου άλλαζαν διαρκώς
Μια λέξη όμως από τότε έχω μάθει
Διαφορετικός!

Τα χρόνια φεύγουν σαν τα χελιδόνια
Κι οι φίλοι φεύγουνε και μεις απ την αρχή
Μια λέξη όμως από τότε έχουμε μάθει
Διαφορετικοί!

Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε

Σκοπιά, καζούρα, λάντζα και καψόνι
Με λίγα λόγια ελληνικός στρατός
Και μια λέξη διαρκώς να μου θυμίζει
Διαφορετικός!

Σε κάθε βήμα πόρτες κλειδωμένες
Ζωές κρυμμένες σε γκρίζα φυλακή
Και μια λέξη διαρκώς να μας θυμίζει
Διαφορετικοί!

Τα χρόνια φεύγουν σαν τα χελιδόνια
Κι οι φίλοι φεύγουνε και μεις απ την αρχή
Μια λέξη όμως από τότε έχουμε μάθει
Διαφορετικοί!

Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε

 
Παροιμιώδεις και χαρακτηριστικές φράσεις

Να χρησιμοποιείς ό,τι ταλέντα έχεις. Το δάσος θα ήταν ένα πολύ σιωπηλό μέρος αν τα μόνα πουλιά που κελαηδούσαν, ήταν αυτά που κελαηδούν καλύτερα.


Όλοι ζούμε κάτω από τον ίδιο ουρανό, αλλά δεν έχουμε όλοι τον ίδιο ορίζοντα.


Ο καλύτερος τρόπος για να αντιστέκεσαι είναι να μην εξομοιώνεσαι.


Διατηρήστε τα συμφέροντα που σας συνδέουν με την κοινωνία, αλλά καλλιεργήστε τα αισθήματα που σας χωρίζουν από αυτήν.


Πρέπει να είσαι ο εαυτός σου και όχι αυτός που θέλουν οι άλλοι.


Το να ξέρεις αυτό που ξέρει όλος ο κόσμος, είναι σαν να μην ξέρεις τίποτα. Η γνώση αρχίζει εκεί όπου αρχίζει αυτό που ο κόσμος αγνοεί.


Δυο δρόμοι χώριζαν στο δάσος και εγώ πήρα το δρόμο τον λιγότερο ταξιδεμένο, και αυτό είναι που έκανε όλη τη διαφορά.


Για να διαφοροποιηθούμε από τους άλλους πρέπει να έχουμε κάτι κοινό.


Νομίζω πως ψάχνουμε να βρούμε διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους, γιατί αυτό μας κάνει να αισθανόμαστε λιγότερο μόνοι.


Το να είσαι σαν τον καθένα είναι το ίδιο σαν να είσαι κανένας.

Οι άνθρωποι, ψάχνοντας την ευτυχία και την ολοκλήρωση, παίρνουν διαφορετικούς δρόμους. Επειδή δεν ακολουθούν το δρόμο που ακολουθείς εσύ, δεν σημαίνει ότι έχουν χαθεί.

Δεν υπάρχουν ούτε δυο άνθρωποι στον κόσμο που να βλέπουν τη ζωή με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.


Να διώχνετε τη σκέψη πως έχετε προτερήματα που δεν έχουν οι άλλοι.


Το μυστικό της επιτυχίας; Να είσαι διαφορετικός από τους άλλους.


Για να είναι κανείς αναντικατάστατος, πρέπει να είναι πάντα διαφορετικός.


Η δίψα για πρωτοτυπία της μοντέρνας τέχνης κάνει τον μέτριο καλλιτέχνη να πιστεύει ότι το μυστικό της πρωτοτυπίας συνίσταται στο να είναι διαφορετικός.


Μοιραστείτε τις ομοιότητές μας, επευφημήστε τις διαφορές μας.


Αν ο καθένας μπορούσε να καταλάβει πως ό,τι είναι σωστό για μένα δεν είναι απαραίτητα σωστό για όλους τους άλλους, ο κόσμος θα ήταν ένα πολύ πιο ευτυχισμένο μέρος.


Η δύναμη βρίσκεται στις διαφορές, όχι στις ομοιότητες.


Το περιβάλλον είναι όλα όσα δεν είναι εγώ.


Η σπουδαιότητα στην τέχνη δεν είναι να βρίσκει αυτό που είναι κοινό, αλλά αυτό που είναι μοναδικό.


Τα καλύτερα πράγματα και οι καλύτεροι άνθρωποι βγαίνουν μέσα από τη διαφορετικότητα. Είμαι εναντίον της ομογενοποίησης της κοινωνίας, επειδή θέλω την κρέμα να ξεχωρίζει.


Η διαφορετικότητα ίσως είναι το πιο δύσκολο πράγμα που υπάρχει σε μια κοινωνία, αλλά μπορεί να είναι και το πιο επικίνδυνο αν δεν υπάρχει.


Μην κάνετε στους άλλους αυτό που θα θέλατε να κάνουν σε σας. Τα γούστα τους μπορεί να διαφέρουν από τα δικά σας.


Θα πρέπει να ξέρουμε όλοι ότι η διαφορετικότητα κεντάει ένα πλούσιο χαλί, και πρέπει να καταλάβουμε πως όλοι οι κόμποι του χαλιού έχουν ισότιμη αξία, ανεξάρτητα από το χρώμα τους.


Δεν κατορθώνουν να πιστέψουν οι Έλληνες ότι ένας άνθρωπος που σκέπτεται διαφορετικά από αυτούς μπορεί να είναι πολύ άξιος, πολύ έντιμος, πολύ χρήσιμος άνθρωπος. Άξιοι, έντιμοι, χρήσιμοι είναι μονάχα αυτοί που συμφωνούν μαζί μας. Οι άλλοι όλοι: φωτιά και τσεκούρι!


Τα πάντα ήταν διαφορετικά πριν αλλάξουν όλα.
Ανώνυμος


Όποτε οι άλλοι συμφωνούν μαζί μου, αισθάνομαι ότι δεν πρέπει να έχω δίκιο.


Αν ακολουθείς ένα πλήθος, δεν πρόκειται να σ’ ακολουθήσει κανένα πλήθος.
Ανώνυμος


Δώδεκα Απόστολοι, ο καθένας με τον πόνο του.
Ελληνική Παροιμία


Άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας.
Ελληνική παροιμία


Άλλος το μακρύ του κι άλλος το κοντό του.
Ελληνική Παροιμία


Απ' όλα έχει ο μπαξές.
Ελληνική Παροιμία

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ

Έχω δικαίωμα στη διαφορά.
Μην το βλέπεις σα συμφορά .

Η διαφορετικότητα είναι ομορφιά.

Άσπροι, κίτρινοι, κοκκινωποί.
Μπορούμε να ζήσουμε μαζί.

Τι κι αν είμαι διαφορετικός;

Τι κι αν είμαι απ’ άλλη φυλή;
Τι κι αν έχω διαφορετική καταγωγή;

Είναι δικαίωμα αυτό κι όχι ντροπή.

Έλα να σου μάθω άλλα παιχνίδια .
Δε βαρέθηκες τα ίδια;

Έλα να σου μάθω κι έναν χορό.
Με τρελό τρελό ρυθμό.

Κοίτα γύρω σου τη φύση.

Έχει χιλιάδες χρώματα.
Κι άλλα τόσα αρώματα .

 

            Την επιμέλεια των κειμένων και της οργάνωσης της εκδήλωσης της    
            Δ΄τάξης του 2ου Δ. Σχ. Ν. Ιωνίας είχε ο δάσκαλος κ. Ματζίρης Κων/νος










Κυριακή, 14 Απριλίου 2013

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ – 13ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ-"ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ , ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ"



ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: _______________________________________________________

1. Ξαναγράψτε τις παρακάτω λέξεις χωρίς ορθογραφικά λάθη:

εκπέδευση:
___________
κινονοία:
___________
καλιτέχνης:
___________
επηστίμονας:
___________
δικέωμα:
___________
ανεξάρτιτως:
___________
μεταχιρείζομαι:
___________
εισόγιο:
___________
πήστη:
___________
πρωσγείωση:
___________
γαιοπόνος:
___________
γεομετρία:
___________

2. Συμπληρώστε τα γράμματα που λείπουν στις παρακάτω λέξεις και βάλτε τόνο, όπου χρειάζεται:

Διαπολ__τισμ__κός
Φ__λος
Απογ__ωση
Φ__λλο
Οικογέν__α
Υπόγ__ο
Π__στεύω
Φ__ναχτά
Χρ__άζομαι
Φ__νάζω
Φ__λο
__μως
3. Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων επιλέγοντας τη σωστή λέξη από την παρένθεση:

α) (όρη-όροι)
Οι __________ της συμφωνίας ήταν αποδεκτοί από όλους.
Πήραν τα __________ και τα βουνά, αλλά δεν κατάφεραν να τον βρουν πουθενά.

β) (λίπη-λείπει)
Ο Γιώργος __________.Πήγε στο Βέλγιο για δουλειές.
Το χοιρινό κρέας έχει περισσότερα __________ από το μοσχαρίσιο κρέας.

γ) (κλίμα-κλήμα)
Ήτανε στραβό το __________, το ‘φαγε κι ο γάιδαρος.
Ο γιατρός τού συνέστησε ν’ αλλάξει __________.

δ) (αυτί-αυτή)
Ο δάσκαλος του τράβηξε το __________.
__________ δεν είναι η καινούρια δασκάλα;

ε) (χήρος-χοίρος)
Το γουρούνι λέγεται αλλιώς και __________.
Ο κ. Γεωργίου είναι __________ τα τελευταία πέντε χρόνια.

4. Να γράψετε τα παρακάτω ρήματα στο ίδιο πρόσωπο του παρατατικού και του αορίστου:

Ενεστώτας
Παρατατικός
Αόριστος
υψώνει
ύψωνε
ύψωσε
τυλίγουν


κρέμεται


πέφτουμε


διαλύονται


καλύπτετε


κυλώ



5. Αντιστοιχίστε τα ρήματα της στήλης Α με το σωστό χρόνο της στήλης Β:

έχουν οργώσει

αόριστος
διασχίζουν

εξακολουθητικός μέλλοντας
ακολουθούσαμε

συνοπτικός μέλλοντας
λιποθύμησε

συντελεσμένος μέλλοντας
θα αντιδράσει

ενεστώτας
είχες ασχοληθεί

υπερσυντέλικος
θα έχω χρεώσει

παρακείμενος
θα επισκέπτεστε

παρατατικός

6. Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων με πού ή που, πώς ή πως:

α) ______ έκανε η γιαγιά μου ______ με είδε ξαφνικά μπροστά της!
β) ______ μπόρεσε να κάνει αυτά ______ έκανε;
γ) Το βράδυ ______ επέστρεψα με ρώτησε ______ τα περάσαμε.
δ) ______ μας άρεσε εκεί ______ πήγαμε!
ε) Ο πατέρας μου υποσχέθηκε ______ θα μου δώσει τα χρήματα ______ χρειάζομαι.
στ) ______ και ______ κάποια φώναζε: «Νομίζω ______ έρχεται ο διευθυντής».
ζ) Τον ρώτησα ______ του φάνηκε το σπίτι ______ αγόρασα.

7. Να γράψετε τις παρακάτω λέξεις στην οικογένεια όπου ανήκει η καθεμία απ’ αυτές:

γονιός, κοινωνικός, κοινότητα, απόγονος, κοινοτικός, εγγονός, κοινωνία, ακοινώνητος, γόνιμος, πρόγονος, συγκοινωνίες, άγονος, κοινόχρηστα, πρωτόγονος, επικοινωνία.

Κοινός:_____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Γόνος: _____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

8. Οι παρακάτω λέξεις είναι οικογένεια της λέξης άνεμος. Να τις χωρίσετε σ’ αυτές που δημιουργήθηκαν με παραγωγή και σ’ αυτές που δημιουργήθηκαν με σύνθεση:

ανεμίζω, ανεμόβροχο, ανέμισμα, ανεμιστήρας, ανεμοζάλη, ανεμικό, ανεμοδαρμένος, ανεμόσκαλα, ανεμοστρόβιλος, απάνεμος.
Με παραγωγή
Με σύνθεση











9. Συμπληρώστε τα παρακάτω κενά με τη σωστή οριστική αντωνυμία:

Α) Η Ειρήνη προσπάθησε ____________ να βρει τη λύση, χωρίς καμιά βοήθεια.
Β) Δεν ενδιαφέρεται ούτε για ____________ τον εαυτό της.
Γ) Πώς μπόρεσε η Μήδεια να σκοτώσει ____________ της τα παιδιά;
Δ) Δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. ____________ αποφάσισαν ν’ αφήσουν την πόλη και να ζήσουν στο χωριό.
Ε) Άλλαξες αυτοκίνητο ή έχεις ακόμα ____________;


Κυριακή, 7 Απριλίου 2013

Γ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ

Η τρίτη Κυριακή των Νηστειών ονομάζεται <<Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης>>. Μετά από τη μεγάλη Δοξολογία στον όρθρο, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα, οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα του Σταυρού, που κυριαρχεί στην υμνολογία αυτής της Κυριακής, παρουσιάζεται όχι μέσα στα πλαίσια του πόνου, αλλά της νίκης και της χαράς.

Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Σαρακοστής. Από τη μια πλευρά η φυσική και πνευματική προσπάθεια, αν είναι συστηματική και συνεχής, αρχίζει να μας γίνεται αισθητή, το φόρτωμα να γίνεται πιο βαρύ, η κόπωση πιο φανερή. Έχουμε ανάγκη από βοήθεια και ενθάρρυνση. Από την άλλη πλευρά, αφού αντέξουμε αυτή τη κόπωση και έχουμε αναρριχηθεί στο βουνό μεχρι αυτό το σημείο, αρχίζουμε να βλέπουμε το τέλος της πορείας μας και η ακτινοβολία του Πάσχα γίνεται πιο έντονη.

Η Σαρακοστή είναι η σταύρωση του εαυτού μας, είναι η εμπειρία - περιορισμένη βέβαια - που αποκομίζουμε από την εντολή του Χριστού που ακούγεται στο ευαγγελικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής: <<όποιος θέλει να με ακολουθεί, ας απαρνηθεί τον εαυτό του ας σηκώσει το σταυρό του, και έτσι ας με ακολουθεί>> (Μαρκ.8,34).

Αλλά δεν μπορούμε να σηκώσουμε το σταυρό μας και ν' ακολουθήσουμε το Χριστό αν δεν ατενίζουμε το Σταυρό που Εκείνος σήκωσε για να μας σώσει. Ο δικός Του Σταυρός είναι εκείνος που δίνει νόημα αλλά και δύναμη στους άλλους. Αυτό μας εξηγεί το συναξάρι της Κυριακής:

Στη διάρκεια της νηστείας των σαράντα ημερών, κατά κάποιο τρόπο, και μείς σταυρωνόμαστε, νεκρωνόμαστε από τα πάθη, έχουμε την πίκρα της ακηδίας και της πτώσης, γι' αυτό υψώνεται ο τίμιος και ζωοποιός Σταυρός, για αναψυχή και υποστήριξή μας. Μας θυμίζει τα πάθη του Κυρίου και μας παρηγορεί.. Είμαστε σαν τους οδοιπόρους σε δύσκολο και μακρινό δρόμο που, κατάκοποι, κάθονται για λίγο να αναπαυθούν. Με το ζωοποιό Σταυρό γλυκαίνει την πίκρα που νιώθουμε από τη νηστεία, μας ενισχύει στη πορεία μας στην έρημο έως ότου φθάσουμε στην πνευματική Ιερουσαλήμ με την ανάστασή Του.. Επειδή ο Σταυρός λέγεται Ξύλο Ζωής και είναι εκείνο το ξύλο που φυτεύθηκε στον Παράδεισο, γι' αυτό και οι θείοι Πατέρες τοποθέτησαν τούτο στο μέσο της Σαρακοστής, για να μας θυμίζει του Αδάμ την ευδαιμονία και την πτώση του από αυτή, να μας θυμίζει ακόμα ότι με τη συμμετοχή μας στο παρόν Ξύλο δεν πεθαίνουμε πια αλλά ζωογονούμαστε>>.