Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

ΜΙΚΡΟΙ ΤΑΞΙΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ...

Η οικολογική ευαισθησία , η δίψα για γνώση και η επάρκεια σε πολιτιστικά δρώμενα ώθησε την περιβαλλοντική και πολιτιστική ομάδα του 2ου δημοτικού σχολείου Ν। Ιωνίας (Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις) να οργανώσουν τριήμερη περιβαλλοντική-πολιτιστική εξόρμηση στη Δυτική Ελλάδα και στη Δυτική Πελοπόννησο.
Οι πολλαπλές εμπειρίες απ’ αυτού του είδους τις εκδρομές έκαναν πιο εύκολο το υπεύθυνο έργο των δασκάλων των παραπάνω τάξεων , προκειμένου να ωφεληθούν οι μαθητές τους και να γνωρίσουν από κοντά τα όσα διδάσκονται στην τάξη και να ανεξαρτητοποιηθούν, να σταθούν στα πόδια τους μακριά από τις καθημερινές εξαρτήσεις και φροντίδες των γονιών τους.
Συγκεκριμένα ξεκινήσαμε πολύ πρωί από το Βόλο και μετά από μια ημίωρη στάση κοντά στην πόλη της Λαμίας , όπου ξεκουραστήκαμε, φτάσαμε στο λιμανάκι του Αγίου Νικολάου κοντά στην !Από κει πήραμε το καράβι των 12μ.μ. και περάσαμε απέναντι στο Αίγιο. Πήγαμε στα Καλάβρυτα, όπου και καθίσαμε και φάγαμε σ’ ένα υπέροχο εστιατόριο , που ‘έδενε’ εξαίσια με το φυσικό περιβάλλον , με άριστη θέα!!
Κατόπιν είδαμε το σημείο με το μεγάλο σταυρό , στο λόφο του Καπή, όπου οι Γερμανοί στον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο είχαν σκοτώσει πολλούς συμπατριώτες μας. Επισκεφθήκαμε το Μέγα Σπήλαιον και την Ιερά Μονή της Μεγάλης Λαύρας, τόπους ιστορικούς μέσα στους αιώνες.
Αφού νιώσαμε ότι για πρώτη μέρα είδαμε αρκετά και άρχισε να μας βγαίνει η κούραση , αποφασίσαμε να πάμε στο ΚΠΕ Κρεστένων, όπου και πήραμε το βραδινό μας και μετά ξεκουραστήκαμε, αφού τα παιδιά τακτοποιήθηκαν στα δωμάτια της Μαθητικής Εστίας, έκαναν ένα ντους και χαλάρωσαν.
Τη δεύτερη μέρα κι αφού πήραμε το πρωινό μας ξεκινήσαμε για την Αρχαία Ολυμπία, τον ιστορικό αυτό και ένδοξο χώρο, με τη μεγάλη ιστορία, που έχει τιμηθεί απ’ όλο τον κόσμο από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα.
Εκεί επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο, είδαμε την παλαίστρα , τους θησαυρούς, τους ναούς με τους δωρικούς, ιωνικούς και κορινθιακούς κίονες, το γυμναστήριο, το εντυπωσιακό στάδιο। Δεν αντέξαμε στην πρόκληση του ιερού αυτού και ιστορικού σημείου και δάσκαλοι και μαθητές δοκίμασαν τις δυνάμεις τους σε αγώνα δρόμου μέσα από φωνές και φωτογραφίσεις των περιηγητών και των πολλών τουριστών, που είχαν φτάσει από μακρινά σημεία για να θαυμάσουν την ένδοξη αρχαία πόλη και να μάθουν γι’ αυτή.
Ακολούθως επισκεφθήκαμε με την ανάλογη προσοχή και ησυχία το αρχαιολογικό μουσείο , όπου άλλοι θυμηθήκαμε κι άλλοι πρωτοσυναντήσαμε τον περίφημο Ερμή του Πραξιτέλους, τις χαρακτηριστικές σφίγγες, αετώματα με παραστάσεις απ’ τη μυθολογία, θεϊκές μορφές, ελληνορωμαϊκά αγάλματα, τη Νίκη του Παιονίου, τον ναό όπου φυλασσόταν το χρυσελεφάντινο άγαλμα του θεού Δία και άλλα πολλά αγάλματα - μαρτυρίες σημαντικών περιόδων της πλούσιας ιστορίας μας.
Αφού ξεκουραστήκαμε κάνοντας ένα μικρό διάλειμμα για παγωτό και αναψυκτικό επιστρέψαμε στη μαθητική εστία όπου φάγαμε για μεσημεριανό και ξεκουραστήκαμε. Νωρίς το απόγευμα επισκεφθήκαμε τη λίμνη Καϊάφα, όπου με ανάμικτα συναισθήματα -λόγω της τελευταίας μεγάλης και καταστροφικής πυρκαγιάς -παρατηρήσαμε το όλο τοπίο κυριαρχώντας σε όλους η χαρμολύπη για την όλη εικόνα. Χαρά για την όμορφη θέα και το συνδυασμό γαλάζιου και πράσινου αλλά και λύπη απ’ τη φρικιαστική θέα των καμένων δέντρων που έστεκαν όρθια και μας κοιτούσαν απορημένα. Στη συνέχεια πήγαμε στο ωραίο χωριό Ζαχάρω, όπου τα παιδιά έπαιξαν και χάρηκαν στον ωραίο πεζόδρομο με την πλατεία. Στο γυρισμό και μετά το βραδινό φαγητό ακολούθησε γλέντι με τραγούδι και χορό από τους δασκάλους και τους μαθητές μέχρι αργά. Το κέφι είχε την τιμητική του.
Την επόμενη μέρα πήραμε το πρωινό μας κι αφού μαζέψαμε τα πράγματά μας και χαιρετήσαμε τους φιλόξενους οικοδεσπότες του κέντρου πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Σταματήσαμε στην Πάτρα, όπου επισκεφθήκαμε τη μεγάλη εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, μιλήσαμε για τη ζωή του και θαυμάσαμε το ωραίο τέμπλο και τον εξαίσιο διάκοσμο του ναού.
Ακολούθως περάσαμε από τη γέφυρα του Ρίο-Αντίρριο, το μεγάλο θαύμα του αιώνα, που απαθανατίστηκε από μαθητές και δασκάλους και φτάσαμε αισίως στο Μεσολόγγι, όπου επισκεφθήκαμε τον κήπο των Ηρώων και ζήσαμε στιγμές λαμπρές κι ένδοξες απ’ την αναφορά στους αγωνιστές και τα γεγονότα , που έλαβαν μέρος το ’21. Στη συνέχεια πήγαμε για φαγητό στην Τουρλίδα κι απολαύσαμε τις ομορφιές της περιοχής.
Φεύγοντας κάναμε δυο στάσεις μία στο χάνι της Γραβιάς , όπου αντικρίσαμε το χώρο που έγινε η γνωστή μάχη και τον αδριάντα του Οδυσσέα Ανδρούτσου και άλλη μία για ξεκούραση και κολατσιό κοντά στη Λαμία.
Φτάνοντας στο Βόλο κουβαλήσαμε στις αποσκευές μας γνώσεις, εντυπώσεις και εμπειρίες , που με το καλύτερο μάθημα μέσα στην τάξη δεν θα τις ‘παίρναμε’ ποτέ. Αξίζει εδώ να συγχαρούμε τους γονείς που εμπιστεύθηκαν στους δασκάλους των παιδιών τους αυτήν την υπεύθυνη δραστηριότητα, γνωρίζοντας το ποιόν της εκπαίδευσης που προέρχεται απ’ τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και την ωφέλεια που θα έχει για τα παιδιά τους η όλη αυτή προσπάθεια.