Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2009


Το "Επαρχιακό Βιβλίο" του Λέοντος του Σοφού μας βοηθάει να κατανοήσουμε την οργάνωση της βυζαντινής βιοτεχνίας. Κάθε κλάδος της βιοτεχνίας σχημάτιζε συντεχνία η οποία είχε το μονοπώλιο και βρισκόταν σε αυστηρό κρατικό έλεγχο, ο οποίος καθόριζε τα κέρδη, τους περιορισμούς στις εξαγωγές, επιτηρούσε τα μέλη των συντεχνιών, τις εγκαταστάσεις κλπ.

Το σύστημα αυτό βέβαια εξασφάλιζε την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων, απέκλειε τους μεσίτες καί την αισχροκέρδεια αλλά ταυτόχρονα εμπόδιζε την πρόοδο και έτρεφε τη διαφθορά των κρατικών υπαλλήλων.

Οι εργάτες δεν ήταν δυνατό να απολυθούν παρά μόνο με πολύ μεγάλες δυσκολίες, και αν κανένας ήταν άνεργος, τον έβαζαν να εργαστεί σε κάποια εργασία κοινής ωφέλειας, γιατί όπως έγραψε ο Λέων ο Ίσαυρος στην 'Εκλογή', η οκνηρία οδηγεί στο έγκλημα και κάθε πλεόνασμα από την εργασία των άλλων πρέπει να δύνεται στους αδυνάτους.

Το "Επαρχιακό Βιβλίο" το αντέγραψαν οι Τούρκοι σουλτάνοι, αλλά και Δυτικοί ηγέτες του Μεσαίωνα.

Κυριακή, 25 Ιανουαρίου 2009

ΤΩΡΑ ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ …ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ

Εδώ και 200 χρόνια περίπου η βιομηχανική επανάσταση βασίζεται αποκλειστικά στην άφθονη διαθεσιμότητα άνθρακα, πετρελαίου και λιγνίτη. Είναι καιρός όμως να πάρουν τη σκυτάλη άλλες μορφές ενέργειας και σ’ αυτό συνηγορούν 2 σημαντικές εξελίξεις. Πρώτον η υπερκατανάλωση του πετρελαίου έχει ρίξει τα αποθέματα του μαύρου χρυσού πάνω απ’ τα μισά διαθέσιμα και κατά δεύτερο λόγο οι σημαντικές επιπτώσεις της οικονομίας του άνθρακα στο κλίμα του πλανήτη είναι πολύ μεγάλες.
Βέβαια σε πολλές χώρες του κόσμου υπάρχουν συμφέροντα στην πετρελαϊκή βιομηχανία και πολλές επιχειρήσεις υποστηρίζουν ότι θα ανακαλύψουν και νέα κοιτάσματα, που θα επιτρέψουν την άνετη ζωή των κατοίκων , όπως είναι και σήμερα. Ακόμη όμως κι αν δεχτούμε αυτήν την άποψη , δεν θα μπορέσουμε να αψηφήσουμε την επιβάρυνση που προκαλεί το πετρέλαιο στην ατμόσφαιρα -σύμφωνα πάντα με παγκόσμιες μετρήσεις -αλλά και το ότι η τιμή του πετρελαίου θα παραμείνει σε επίπεδα άνω των 100 δολαρίων το βαρέλι. Επιπλέον η ανησυχία της επιστημονικής κοινότητας ότι υπάρχει ορατό πλέον το ενδεχόμενο να έχουμε ξεπεράσει το σημείο απ’ το οποίο η ανθρωπότητα μπορεί να αντιδράσει για τη σωτηρία του πλανήτη, καθιστά μεγαλύτερη την ανάγκη για εξεύρεση λύσεων που σχετίζονται κατά κανόνα με τις ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας).
Αναφέρομαι βασικά στην αιολική ενέργεια , που είναι φτηνή και ώριμη και συνδυάζεται άριστα με τα υπάρχοντα δίκτυα, στην ηλιακή , όπου οι εξελίξεις στη μορφή αυτή είναι θετικές και ραγδαίες , αλλά και στη χρήση υβριδικών οχημάτων και συσσωρευτών .
Είναι μεγάλο κρίμα σε χώρες όπως η Δανία , η Ολλανδία και η Γερμανία να λειτουργούν ανεμογεννήτριες σε ευρεία χρήση με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το θαλάσσιο αιολικό πάρκο της Κοπεγχάγης . Χώρες επίσης όπως η Βρετανία έχουν ήδη ανακοινώσει φιλόδοξα προγράμματα μεγάλων παράκτιων αιολικών πάρκων. Σε πρόσφατη πτήση προς την Αυστρία μέσα από το αεροπλάνο έβλεπα συνεχώς αιολικά πάρκα να κυριαρχούν στις χώρες απ’ όπου περνούσαμε , όπως για παράδειγμα στην Τσεχία.
Αντίθετα στην Ελλάδα τα πράγματα καθυστερούν τραγικά. Αν και η χώρα μας είναι πλούσια σε ΑΠΕ κι έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις στα πλαίσια του συμφώνου του Κιότο και της ΕΕ, η ανάπτυξη των όποιων επενδυτικών σχεδίων σκοντάφτει σε νομικές ασάφειες και υπερκαλύψεις που ορθώνουν απίστευτα εμπόδια στην υλοποίηση των επενδύσεων.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο χρόνος αδειοδότησης ενός έργου ΑΠΕ μπορεί να διαρκέσει πάνω από 5 έτη, εξαιτίας των αντιδράσεων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας- ακόμη και σε περιοχές χωρίς αρχαιολογικό ενδιαφέρον-ή παρατηρείται σύγκρουση τοπικών συμφερόντων.

Οι ανεμογεννήτριες βέβαια μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς ή θανατώσεις πουλιών, κυρίως αποδημητικών γιατί τα ενδημικά «συνηθίζουν» την παρουσία των μηχανών και τις αποφεύγουν. Γι’αυτό καλύτερα να μην κατασκευάζονται αιολικά πάρκα σε δρόμους μετανάστευσης πουλιών. Σε κάθε περίπτωση, πριν τη δημιουργία ενός αιολικού πάρκου ή και οποιασδήποτε εγκατάστασης ΑΠΕ θα πρέπει να έχει προηγηθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Πάντως η συχνότητα ατυχημάτων πουλιών σε αιολικά πάρκα είναι πολύ μικρότερη αυτής των ατυχημάτων με αυτοκίνητα. Με την εξέλιξη όμως της τεχνολογίας και την αυστηρότερη επιλογή του τόπου εγκατάστασης (π.χ. πλωτές πλατφόρμες σε ανοικτή θάλασσα) το παραπάνω πρόβλημα, αλλά και ο θόρυβος από τη λειτουργία των μηχανών, έχουν σχεδόν λυθεί.
Κάτι όμως πρέπει να γίνει πριν είναι πολύ αργά . Να κοιτάξουν οι υπεύθυνοι φορείς τη καλύτερη λύση για το μέλλον αυτού του τόπου έστω και με κάποιες θυσίες αν χρειαστεί. Τις προδιαγραφές τις έχουμε , την απόφαση για σωστές υποδομές και την πάταξη της γραφειοκρατίας χρειαζόμαστε.

Σάββατο, 17 Ιανουαρίου 2009

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ-Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ

Σε πολλές μεγαλουπόλεις , όπως και στην πόλη μου το Βόλο, παρατηρείται έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα και σύμφωνα με σχετικές μετρήσεις το 70-80% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης οφείλεται στα καυσαέρια ,που εκπέμπονται από τα ΙΧ των πολιτών.
Σύμφωνα με σχετική έκθεση της Επιτροπής της Αμερικανικής Φυσικής Εταιρείας η υπάρχουσα τεχνολογία στις μπαταρίες και στα ενεργειακά στοιχεία δεν είναι ώριμη για να αποτελέσει τη βασική πηγή ενέργειας των αυτοκινήτων στο ορατό μέλλον.
Επιπλέον , το ρεύμα με το οποίο φορτίζονται οι μπαταρίες θα πρέπει να παράγεται σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, όπου η απόδοση είναι μόλις 30%.
Η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμου υλικού, αν και θεωρείται το κατάλληλο καύσιμο για αυτοκίνητα με όσο το δυνατόν λιγότερη ρύπανση κι όχι μόνο, εν τούτοις προσκρούει σε σοβαρά προβλήματα τόσο της παραγωγής όσο και της διανομής του. Η μεν παραγωγή του διότι δεν είναι οικονομικά ελκυστική, η δε διανομή του απαιτεί σημαντικές επενδύσεις. Προς τούτο απαιτείται η χρηματοδότηση σχετικών ερευνητικών προγραμμάτων.
Η ίδια Επιτροπή βάζει ως πρώτη προτεραιότητα τη βελτίωση των μηχανών εσωτερικής καύσης. Βασιζόμενη στη σύγχρονη τεχνολογία προβλέπει ότι η μέση κατανάλωση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων θα έχει πέσει ως το 2020 στα 6,5 λίτρα /100χμ. και το 2030 μπορεί να κατεβεί στα 4,5 αν αναζητηθούν νέες τεχνολογικές λύσεις.
Έπειτα με τη διάδοση των υβριδικών και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων η κατανάλωση αναμένεται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο.
Τέλος, ένας άλλος στόχος είναι η μείωση του βάρους των αυτοκινήτων γύρω στα 20% κι αυτό θα επιφέρει τη μείωση της κατανάλωσης κατά 14%.
Το ζητούμενο, βέβαια, είναι το αν θα δοθούν τα ανάλογα κίνητρα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις κατασκευαστικές εταιρείες σύμφωνα προς τις κατευθύνσεις της εν λόγω Αμερικανικής Επιτροπής.

Ι Δ Ω Μ Ε Ν ! ! !

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία…

Ισοκράτης: 436-338π.Χ.



Πόσο επίκαιρος αλήθεια είναι ο μεγάλος φιλόσοφος και πόσο βαθιά ηχούν μέσα στην καθημερινότητά μας τα λόγια του εδώ και 24 αιώνες τώρα!!

Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2009

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΑΥΣΤΡΙΑ



ΠΑΓΩΜΕΝΟΣ ΠΟΤΑΜΟΣ
ΣΥΝΟΡΑ ΑΥΣΤΡΙΑΣ-ΕΛΒΕΤΙΑΣ (VORARLBERG)

HOHENEMS-ΑΥΣΤΡΙΑ


MEINENGEN AUSTRIA (φωτο-Evelin)

MEINENGEN AUSTRIA (φωτο-Konman1)


HOHENEMS-AUSTRIA (φωτο-Konman1)

Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2009

ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑΣΟΥ!

ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑΣΟΥ

Μετά από ένα αφειδώλευτο αλλά όχι περιττό τετ-α-τετ με τους σπάρους και τις πέρκες του Παγασητικού, ο Κωνσταντής βουτά στα καταγάλανα και φιλήσυχα νερά της Αγιά-Θυμιάς και νιώνει το εξουσιαστικό υγρό βασίλειο του Θεού Ποσειδώνα να τον περιλούζει πατόκορφα , σφίγγοντάς τον στις δροσερές αγκάλες του με τις ‘μουρμούρες’ να του ψιθυρίζουν φουσκαλωτά φωνήεντα , που συνθέτουν λέξεις θαλασσινής συντροφιάς και τις ‘καλόγριες’ να τον ‘ευλογούν’ στων ιερών και μυστικών υδάτων την ποίηση.

Κωνσταντή,
ζήτησε από το Δημιουργό να σταθεί αυτή η στιγμή για να τη ζήσεις , φώναξε μ’ όλη τη δύναμη της ψυχής σου:

«ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑΣΟΥ»

Βγαίνοντας ο λυγερόκορμος νέος απ’ το υδάτινο περιβάλλον του Ολύμπιου Θεού, μαυρισμένος και τινάζοντας απ’ το γυαλιστερό ηλιοκαμένο κορμί του και τις τελευταίες αναποφάσιστες στάλες του απέραντου γαλάζιου, απλώνεται φαρδύπλατα στων βοτσαλωτών ψηφίδων την αγκάλη, ατενίζοντας τη χρυσοφάνταστη και σομονίζουσα στράτα του πύρινου βασιλιά , του Ήλιου,που σέρνει αργά- αργά το άρμα του , στο βασίλειο της Δύσης.
Στο σμίξιμο του υγρού και καθρεφτιζόμενου στα γαλήνια νερά ηλιοβασιλέματος με τους πρόποδες του αντικρινού βουνού πολύ διακριτικά ένα σκιερό κι απόμακρο πλεούμενο 'σπάει' τη γλυκιά και σιωπηρή νότα της φύσης και συμπληρώνει τη θεσπέσια και φαντασμαγορική εικόνα, καμωμένη με τα χρώματα του Θεοπλάστη Δημιουργού μας.

Νέε άνθρωπε,
ζήτα από τον Πλάστη να σου σταθεί αυτή η στιγμή, που δεν έχεις την ευκαιρία να τη ζεις συχνά:

«ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑΣΟΥ»

Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2009

ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ...ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ!!!

ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ...ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ!!!

'Και το χαρτί ομίλει άσπρε μου, άσπρε μου ΄Αγιε Βασίλη' τραγουδούσαν τις μέρες αυτές τα παιδάκια άφιερώνοντας το τραγουδιστικό έθιμο προς τιμήν του πρώτου αγίου της χρονιάς σε φίλους γείτονες και συγγενείς ,για να βγάλουν το χαρτζιλίκι , που θα τους επιτρέψει να κάνουν ένα δώρο στον εαυτό τους τις άγιες τούτες μέρες.

Όμως στο χαρτί , που γράφουν μερικοί 'ειδήμονες' δημοσιογράφοι και 'άπταιστοι' πολιτικοί και εμπειρογνώμονες διαφαίνεται η περισσή υποκρισία τους ,τεκμαιρόμενη εκ των γεγονότων.

Αναφέρομαι συγκεκριμένα στα όσα απάνθρωπα συμβαίνουν τις γιορτινές ετούτες μέρες , που τσαλάκωσαν το ήδη καταπατημένο από πολλές απόψεις 'πνεύμα των Χριστουγέννων'.

Παρακολουθώ εδώ και κάμποσο καιρό κάποιους 'έγκριτους' δημοσιογράφους και αναλυτές του 'Κέντρου των Αθηνών' -κι όχι μόνο -να μονομερούν με αφορμή τον άδικο χαμό του 15χρονου Αλέξανδρου και να ισοπεδώνουν με επικίνδυνες γενικεύσεις θεσμούς , αξίες και πρόσωπα , κάνοντας λόγο για την ανικανότητα όλων των αστυνομικών και στοχοποιώντας τους ως εγκληματίες στα μάτια όλου του κόσμου.

Συγκεκριμένα όταν 'χάθηκε' με τον πιο απάνθρωπο τρόπο ο 15χρονος ,οι περισσότεροι απ' τους παραπάνω έβαλαν κατά όλων των αστυνομικών και σήμερα με αφορμή τον βαρύ τραυματισμό του 20χρονου αστυνομικού -πάλι στα Εξάρχεια -αυτοί οι ίδιοι σπεύδουν να επαινέσουν τους αστυνομικούς και χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για την περίπτωση του νεαρού , που είχε όνειρο ζωής να περάσει στην αστυνομία και μάλιστα έδωσε τρεις φορές στις πανελλαδικές εξετάσεις για να πετύχει το σκοπό του.

Το να υπάρχουν διάφορες απόψεις -απ' όπου κι αν προέρχονται αυτές- είναι θεμιτό και ένα απ' τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της δημοκρατίας, αρκεί να τεκμηριώνονται με επιχειρήματα και όχι να ρίπτονται στο τραπέζι του 'διαλόγου' έτσι για να λέμε κάτι.

Όλα τα νέα παιδιά έχουν την ανάγκη και απαιτούν μια ωριμότητα από μας τους μεγάλους και πάνω απ' όλα επιζητούν την κατανόησή μας στα πάμπολλα θέματα , που τα απασχολούν. Σίγουρα δεν επιζητούν να τους οδηγούμε ενάντια τον ένα στον άλλο , γιατί ίσως έτσι καλυπτόμαστε υπό την ομπρέλα της ανικανότητας μας να τους μεταλαμπαδέψουμε τις διαχρονικές αξίες για τις οποίες αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν γενιές Ελλήνων στο απώτερο και εγγύς παρελθόν.

Σίγουρα οι αστυνομικοί χρειάζεται να έχουν μια καλύτερη εκπαίδευση, για να μπορούν να αντιμετωπίσουν τους τεράστιους κινδύνους , που παρουσιάζονται καθημερινά και να μας προστατεύουν. Σίγουρα δεν κάνουν όλοι οι αστυνομικοί καλά τη δουλειά τους και μάλιστα κάποιοι δεν θα' πρεπε να βρίσκονται στο Σώμα αυτό .Όπως συμβαίνει και σε κάθε επάγγελμα π.χ τους γιατρούς, τους κληρικούς , τους δικηγόρους κτλ.

Υπάρχουν όμως και παιδιά που ονειρεύονται και φεύγουν από το χωριό τους για να περάσουν στην Αστυνομία , για να προστατέψουν εσένα και μένα και να μπορέσουν να ζήσουν και να κάνουν οικογένεια ρισκάροντας και ριψοκινδυνεύοντας ακόμα και τη ζωή τους . Πόσες και πόσες μαρτυρίες γυναικών και τέκνων αστυνομικών πιστοποιούν του λόγου το αληθές ισχυριζόμενοι ότι καθημερινά σχεδόν ανησυχούν μήπως ο σύζυγος και πατέρας τους μπορεί να μη γυρίσει σήμερα στο σπίτι.

Ένα πρέπει όλοι μας να γνωρίζουμε ότι σε κάθε χώρο υπάρχουν οι 'καλοί 'και οι 'κακοί'. Δε χρειάζεται να αναθεματίζουμε ούτε να θεωρούμε κάποια επαγγέλματα 'πανάκεια'.

Αυτό που χρειάζεται είναι η καλή εκπαίδευση και η σωστή αξιολόγηση από υπεύθυνους και ειδικευμένους σε κάθε χώρο αξιολογητές , μακριά από κομματικές ταυτότητες και μεροληψίες , για να ξεχωρίζει η 'ήρα' απ' το 'στάρι' .

Κατά συνέπεια δεν είναι σωστό να 'λιθοβολούμε' όλους τους αστυνομικούς εξ αιτίας κάποιων άσχετων στο χώρο που δυστυχώς το σύστημα τους διατηρεί και μερικές φορές τους καθοδηγεί. Κι όχι πια γενικεύσεις για το καθετί. Πρέπει να μιλάμε και να γράφουμε καταθέτοντας τις απόψεις μας , όταν έχουμε πράγματι κάτι να πούμε δίνοντας επιτέλους και τις λύσεις που χρειάζονται. Δεν φταίνε όλοι οι δάσκαλοι , όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, όλοι οι παπάδες!!


ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ και τα εύκολα λόγια τα μεγάλα, ΕΛΕΟΣ!

Παρασκευή, 2 Ιανουαρίου 2009

ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ...

ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ Η ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ



Η παγκόσμια οικονομική κρίση ήδη έχει αγγίξει και τη χώρα μας με άγνωστες για το μέλλον εξελίξεις όχι μόνο στις τσέπες των Ελλήνων πολιτών αλλά και σε άλλες πτυχές της καθημερινότητάς του. Μας έχει οδηγήσει στην οικονομική απαξίωση αλλά και σε αναξιοπιστία στα συναλλάγματα μεταξύ των χωρών.
Η μόνη-κατά τη γνώμη μου-λύση μπορεί να προέλθει από την παρεμβατικότητα των κρατών τόσο μάλιστα του δικού μας (κράτους), εφόσον είμαστε η πιο υπερδανεισμένη χώρα στην Ε.Ε κι όχι μόνο.
Αυτό βέβαια προϋποθέτει επαναπροσδιορισμό της πολιτικής και του θεσμικού ρόλου του κράτους στις στρατηγικές αποφάσεων για την οικονομία και σε καμιά περίπτωση κρατικοποιήσεις επιχειρήσεων.
Ο Μπάρακ Ομπάμα ήδη έκανε τις πρώτες του εξαγγελίες για 2,5 τρις. δολ. στη χώρα του. Αυτό σημαίνει ότι ίσως κι εμείς θα’ πρεπε να αλλάξουμε τη δημοσιονομική πολιτική μας εφαρμόζοντας την πολιτική των κρατικών εγγυήσεων και των υψηλών δημόσιων δαπανών που πιθανόν να ξαναζεστάνουν την οικονομική μηχανή βάζοντάς την εμπρός.

Κατά συνέπεια χρειάζεται ταχύτητα αποφάσεων αλλά με προσοχή στα εξής:

Ø Πού θα επενδύσει το κράτος με τα χρήματα αυτά.
Ø Σε ποιους τομείς θα απευθυνθούν (σε νέους ή στους παλιούς που
φθίνουν).
Ø Να προκαλούν αύξηση της παραγωγικότητας και σημαντικά οφέλη
στα λαϊκά εισοδήματα .
Ø Να συνδυαστούν με το νέο μοντέλο της οικονομίας που θα αναπτυ-
χθεί μετά την κρίση αυτή και με γνώμονα πάντα το συντομότερο και
μέγιστο κατά το δυνατό αποτέλεσμα.
Πολλοί ίσως θα αντιδράσουν λέγοντας ότι θα αυξηθεί με αυτόν τον τρόπο το δημόσιο έλλειμμα, όμως σύμφωνα και με το δημοσιογράφο της εφ. ‘Καθημερινή’ Γιάννη Κοτόφωλο δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να κινηθεί το χρήμα και να επέλθει η ευημερία των πολιτών. Χρειάζεται η παγκόσμια οικονομία να περάσει πρώτα σε φάση ανάπτυξης και μετά θα φροντίσει σε δεύτερη φάση να ρυθμίσει τα ελλείμματα.
Είναι σαφές ότι δεν ‘πολεμάται’ μια τέτοιου είδους οικονομική κρίση χωρίς κάποιο κόστος. Πρέπει να γίνουν συντονισμένες και γρήγορες προσπάθειες γιατί κινδυνεύουν οι οικονομίες μεγάλων χωρών και θα γονατίσουν μεγάλες κοινωνικές ομάδες (Η.Π.Α, στην Ευρώπη).
Προσδοκώντας την υπερεθνική πολιτική θέληση και τη συνεργασία και συνεννόηση μεγάλων κοινωνικών ομάδων (κρατών)-όπως αυτής της Ε.Ε- εύχομαι ολόψυχα 2009 ευχές για υγεία , αγάπη και δημιουργικότητα σ’ όλον τον κόσμο και ειδικά στους νέους μας την ‘αυριανή’ δύναμη της κοινωνίας μας.