- Στις παρακάτω φράσεις γράψε Μ για τις μεταφορές και Κ για τις κυριολεξίες.
- Μου αρέσει να ακούω την κυρία.
|
□
|
- Χθες, ο
αδελφός μου άκουσε τη φωνή της λογικής.
|
□
|
- Εγώ, είμαι
υιοθετημένη.
|
□
|
- Η ελληνική
γλώσσα υιοθέτησε πολλές ξένες λέξεις.
|
□
|
- Κόψε τα
πολλά λόγια.
|
□
|
- Κόψε με το
μαχαίρι ένα μήλο.
|
□
|
- Οι σκέψεις
μου άλλαξαν πορεία.
|
□
|
- Ο οδηγός
του λεωφορείου άλλαξε πορεία και πήγε νότια.
|
□
|
- Τι σημαίνουν οι παρακάτω έντονες φράσεις;
-
Μετά
από δύο ώρες, επιτέλους, λύθηκε η γλώσσα
του.
.
-
«Θα φας ξύλο» μου είπε η μαμά!
.
-
Ήθελα
να έρθω, αλλά, με πήρε ο ύπνος!
.
-
Με την
Αυγή δε μπορούμε να συννενοηθούμε, μιλάμε
άλλη γλώσσα.
.
-
Του έδωσε το λόγο του
ότι δε θα το ξανακάνει.
.
- Συμπλήρωσε τα κενά με τις παρακάτω αόριστες αντωνυμίες.
(καμπόσο, άλλοι,
κάποιος, κάθε, ένας, άλλη, κάτι)
-
Μια
φορά κι έναν καιρό ήταν …………………… ιπποπόταμος που αγαπούσε πολύ τα ζωάκια.
-
Το
Σάββατο χτύπησε ………………………. την πόρτα και εγώ του άνοιξα, αφού, βέβαια πρώτα
ρώτησα τη μαμά. Ύστερα ήρθαν και …………………… άνθρωποι, και πάλι εγώ άνοιξα την
πόρτα. Μήπως είχα γίνει θυρωρός εκείνο το βράδυ;
-
Την
………………… μέρα ήρθε η γιαγιά και μας έφερε …………………….υπέροχα λουκούμια.
-
Το
Πάσχα πάντα πηγαίνω στην εκκλησία και ……………………χρόνο συνοδεύω τον επιτάφιο.
-
Ύστερα
από ……………………… καιρό, ο παππούς ξαναπήγε στα κτήματα.
4. Να βάλεις έναν από τους παρακάτω συνδέσμους
, για να έχουν νόημα οι προτάσεις:
(μόλις και- ή- να- για να -αλλά- μήπως - όταν-
δηλαδή- ότι- -ενώ- - ούτε- ούτε)
v
Η αστυνομία
ήρθε,____________ δε βρήκε κανέναν ύποπτο.
v
Θα σου
δώσω χρήματα, __________________
πληρώσεις το λογαριασμό.
v
Δε
θέλω __________ ρούχα ____________ παπούτσια.
Θέλω βιβλία!
v
_______
έτρωγα, άκουσα κάποιον να με φωνάζει.
v
Η Σοφία
έφτασε _______ τηλεφώνησε ο Τάσος.
v
Είναι
από τη Μακεδονία ____ από τη Στερεά Ελλάδα; Δεν μας έχει πει.
v
Έμαθα ______ θα πας στην Αυστραλία. Είναι αλήθεια;
v
Θέλεις _______ να πάμε στη Λεμεσό; Νομίζω _______ θα περάσουμε
ωραία!
- Στις παρακάτω προτάσεις υπογράμμισε με κόκκινο τα επιρρήματα και με πράσινο τα επίθετα.
-
Παρακολουθήσαμε
το γάμο με πολλή χαρά.
-
Η
πολλή βροχή κατέστρεψε την όμορφη παραλία.
-
Τα
άγρια ζώα είναι συνήθως και μεγάλα ζώα.
-
Δούλευε
ακούραστα πολλές ώρες την ημέρα.
-
Το
είχα κρύψει πολύ ψηλά στη βιβλιοθήκη.
- Σχημάτισε μετοχές από τα παρακάτω ρήματα, και μετά φτιάξε με αυτά προτάσεις!
Οδηγώ …………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….
Τραγουδώ …………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….
Αγαπώ …………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….
Ξεκινώ …………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….
Μαθαίνω …………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….
- Να ενώσεις τις προτάσεις χρησιμοποιώντας χρονικούς συνδέσμους.
Ο πάπυρος χρησιμοποιήθηκε. Ήρθε η περγαμηνή. (ώσπου)
Η
περγαμηνή άρχισε να μη χρησιμοποιείται. Ήρθε το χαρτί (όταν)
.
Ο
Σωτήρης ήρθε για να παίξουμε. Τελείωσα το φαγητό μου. (μόλις)
.
Η
τηλεόραση μπορεί να είναι εκπαιδευτική. Τα βιβλία σίγουρα είναι. (ενώ)
Οι
Κινέζοι χρησιμοποιούσαν χαρτί. Από εμάς. (πριν)
.
- Ας συλλαβίσουμε τώρα! Προσπάθησε να συλλαβίσεις γραπτώς τις παρακάτω λέξεις.
δέντρο, περγαμηνή, Κρήτη, Μακεδονία, εκστρατεία, ακριβό, γλώσσα, πληροφορίες, ηλεκτρονικό, αντιγραφή, τυπογραφία, πλάκα, πέτρα, ξύλο, γράμμα, αναλαμβάνω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου