Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2008

ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ

ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ


Μου τάζετε ψωμί-παιδεία-ελευθερία.
Μου λέτε ότι αφουγκράζεστε τη φωνή μου
και τις απόψεις μου στη Βουλή των εφήβων.
Μου υπόσχεστε ένα καλύτερο αύριο, αν εισαχθώ
στις Ανώτερες Σχολές.
Μου προσφέρετε πολλές 'γνώσεις' ,
για να είμαι ικανός να προσφέρω στην κοινωνία.
Μου μιλάτε για ‘δωρεάν παιδεία’ και
μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση.
Μ’ έχετε κάνει τον πιο σκληρά εργαζόμενο,
γιατί μόνο έτσι θα πετύχω στη ζωή μου.

ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ:

Μου στρέφετε το θυμό , την οργή και την απελπισία μου
στα ‘αδέρφια’ μου, τους απλούς και ευυπόληπτους πολίτες.
Μου χρεώνετε την απόλυτη ευθύνη
για όλα τα κακά αυτού του τόπου.
-.-
Γιατί, γιατί , γιατί , όλα αυτά;
Γιατί μ’ απομακρύνετε από τους θεσμούς και τις αξίες;
Γιατί μου προσφέρετε διαφθορά και εγκλήματα;
Γιατί μου ρίχνετε δακρυγόνα,
επειδή διεκδικώ τα δικαιώματά μου;
Γιατί με συγχέετε με αντιεξουσιαστές και κουκουλοφόρους;

-.-


Γιατί μ’ αφήνετε να μαθαίνω σ’ ένα απαράδεκτο και
«άρρωστο» δημόσιο σχολείο;
Γιατί με προτρέπετε να ξοδεύω τον κόπο και
τον ιδρώτα των γονιών μου στα φροντιστήρια;
Γιατί με βγάζετε τηλεκατευθυνόμενο σε μια κοινωνία ανέργων;
Γιατί μ’ εμποδίζετε να ζήσω και να δημιουργήσω τη δική μου οικογένεια;
Γιατί με κάνετε να πιστέψω σε ρατσιστικές σκέψεις και ιδέες;

-.-

Γιατί 'φυλακίζετε' και 'τσαλακώνετε' τα όνειρά μου;
Γιατί μου ρίχνετε ευθύνες για όλα ,
αφού δεν έχω βγει ακόμα στην κοινωνία;
Γιατί αποφασίζετε για μένα χωρίς εμένα;

-.-

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!!
Μην με κοροϊδεύετε άλλο! Είμαι το παιδί σας!
Μη μου προσφέρετε κι άλλες 'γνώσεις' ,
συζητήστε υπεύθυνα μαζί μου!
Δώστε μου χρόνο , χρόνο , χρόνο να σκεφτώ,
να δω πια ποιος είμαι, ποια είναι η ταυτότητά μου.
Να κάνω φίλους , να ερωτευτώ,
να κάνω την αυτοκριτική μου,
να σταθώ στα πόδια μου,
να πάψω να σκέφτομαι με τις σκέψεις των άλλων.

ΚΑΝΕΤΕ ΛΑΘΟΣ! Δεν φορώ κουκούλες εγώ!
Σας δείχνω το πρόσωπό μου!
ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ ΜΕ ΒΛΕΠΕΤΕ,
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ ΝΑ ΖΗΣΩ, ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΕ!

(με τα λόγια ενός εφήβου)

Του Ματζίρη Κωνσταντίνου, δασκάλου

Δεν υπάρχουν σχόλια: